Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Laguna 1,8 16V Authentiq
Jesper Kümpel
bruger siden
06-01-2004
09-11-2005 kl. 15:24
Hej Frank
Jeg har en Laguna 1,8 16V Authentiq St.car som firmabil og den har jeg været meget glad for. Jeg har kørt 60000 km uden nogen problemer. Jeg har haft en CD/Radio, 2x skæve skivebremser og en kompressor til klimaanlægget der ikke virkede. Alt dækket på garantien.
Service er kun hver 30000 km. Jeg kører ca. 12-14 km/l og taget i betragtning at jeg ikke skal køre økonomisk, syntes jeg det er godt.
Udstyret er omfattende og meget bedre end de andre "firmabiler". Der er masser af plads til hele familien.
Lidt negativt er der også.
Komforten halter lidt, for jeg syntes at motoren er for ujævn og sender vibrationer op i bilen og det er irriterende. Den har også tendens til at ryste lidt når man bremser. Men det skal også siges at jeg er krakilsk hvad rystelser og knirkelyde angår.
På en skal fra 1-10 og tager man økonomien med får den et 8-tal fra mig. Vel at mærke var min gamle bil en super lækker Mercer til 500.000.- og den ville jeg give samme karakter, så det siger da lidt.
Til slut...vælg en dynamic og evt. en 1,9 dCi hvis du kan ....bedre sæder, super motor, 6-gear, 17" fælge, tagrails mm.
/Jesper
Profil slettet
10-11-2005 kl. 16:11
Hej Jesper.
Rigtigt mange tak for dit svar. Da vi køber brugt og max. har 150K, så bliver det ikke en dynamic ... det rækker budgettet ikke til :´-( Men mange tak for dine råd.
Med venlig hilsen
Frank
Rigtigt mange tak for dit svar. Da vi køber brugt og max. har 150K, så bliver det ikke en dynamic ... det rækker budgettet ikke til :´-( Men mange tak for dine råd.
Med venlig hilsen
Frank
Profil slettet
10-11-2005 kl. 16:11
SÅ er jeg her altså igen :-) Det blev ikke til nogen Peugeot 406 alligevel - det turde jeg simpelthen ikke. Min kærlighed er istedet for faldet på en Renault Laguna 1,8 16V Authentique St. car fra 2002. Jeg har meldt mig ind i FDM og betalt for at se tests på denne side, men jeg mangler nogle personlige erfaringer med dette køretøj. Så hvis nogen Renault Laguna 1,8 16V Authentique St. car ejere har lyst til at komme med saglige kommentarer om deres bil, så vil jeg blive mægtigt glad. De tests jeg har læst, er fortrinsvis meget positive, men jeg vil meget gerne høre fra menigmand om det også holder i den virkelige verden.
På forhånd tak :-)
Med venlig hilsen
Frank
På forhånd tak :-)
Med venlig hilsen
Frank