Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Lærer man virkelig det i skolevognen ?

Lars Mortensen

Lars Mortensen
bruger siden
30-03-2005

14-03-2011 kl. 12:31

Vi er formentlig alle enige om, at der på de danske motorveje slides alt for meget på asfalten i venstre bane og knap så meget i højre bane - i hvert fald at dømme efter antallet af biler de 2 steder. Jeg forstår ikke hvorfor, når vi nu engang har højrekørsel her i landet. Men en oplevelse i morges gør mig alligevel lidt klogere på årsagen. På en 5 km. lang strækning fra Kolding mod Lillebæltsbroen, hvor der er 3 spor tøffede en skolevogn (sølvgrå Mazda 6) afsted i midterste spor. Der var enkelte lastbiler i højre bane, men med god luft imellem, så man sagtens kunne trække ind. Bagved skolevognen og i 3. bane var der tæt trafik. Da jeg så, at der rent faktisk var en køreelev bag rettet, så forstod jeg pludselig, hvordan miseren er opstået. Hvis ikke kørelæreren banker det ind i de unge, hvordan pokker skal det så nogensinde blive anderledes ?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

14-03-2011 kl. 21:59

hej
ja hvis man skal køre langsomt er det i inderste bane det foregår.
og den midterste tja, den er vel til vognbaneskift.
og den yderste vognbane er til dem som bare skal hjem i en fart.

Lars Mortensen

Lars Mortensen
bruger siden
30-03-2005

15-03-2011 kl. 14:36

Jeg er ret sikker på, at lige præcis frygten for at skifte vognbane er afgørende.
Blot ærgerligt, at alle de i venstre bane, som tilsidesætter alle regler for sikker afstand for at holde fjolserne i højre bane ude, når de vil overhale, ikke kan forstå, at de dermed blot får endnu flere til at blive ude til venstre..............
Jeg oplever dagligt, at der bestemt ikke gives plads, tværtimod accellereres der kraftigt for at lukke et evt. lille hul, der kunne give plads for en, der kører efter reglerne og søger ud, når der skal overhales.