Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Længst tid mellem service

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

15-05-2009 kl. 10:43

De fleste biler har et serviceinterval der f.eks. hedder "20.000 km eller 1 år". Men er der også nogle af de billige biler på markedet, der har serviceintervaller uden tidsbegrænsning, eller i det mindste med en meget lang tidsbegrænsning? Hvis man kun forventer at køre f.eks. 7.000 km/årligt i bilen, så skal den jo egentlig kun til service ca. hvert tredje år, hvis den har et serviceinterval på 20.000 km uden tidsbegrænsning.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

15-05-2009 kl. 11:03

Serviceintervaller er normalt xx.xxx km ELLER 1 år.

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

18-05-2009 kl. 13:13

Tak for info.
Jeg vil lige kigge en ekstra gang i retning af Skoda.
Hvis nogen kender til andre bilmærker, som kører med to års serviceinterval, må I meget gerne sige til.

Brian Jakobsen

Brian Jakobsen
bruger siden
06-08-2004

18-05-2009 kl. 18:58

Citroën kører også med 2 år mellem service.

Peter Funder

Peter Funder
bruger siden
06-01-2004

19-05-2009 kl. 11:29

Det er da en fed tanke, men tænk dig grundigt om inden du springer ud i misligeholdelse...

De fleste holder heldigvis service på deres biler regelmæssigt, men der er også mange der springer over. Desværre er der også nogen der springer over uden at vide det. Jeg tænker på de bilister hvor bremserne ikke bliver adskilt, renset og smurt medmindre man specifikt beder om det. Det mener jeg er et problem. De smøremidler man benytter til bremserne holder maksimalt 1 år. Man risikerer derfor at bremserne kommer til at hænge. Det betyder at de ikke virker så godt som de skal, men også at bremseklodserne risikerer at slæbe mod bremseskiverne konstant. Det giver varme bremser og diverse dele slides markant hurtigere ned.

Så alene problemet med bremserne gør at man bør få serviceret bilen mindst en gang om året.

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

19-05-2009 kl. 20:47

Jeg har lidt svært ved at forstå dette - ikke mindst Peters sidste kommentar.
Hvorfor kører de nævnte biler med 2 årige serviceintervaller, hvis det er misvedligeholdelse ikke at servicere bilen mindst een gang årligt?

Peter Funder

Peter Funder
bruger siden
06-01-2004

20-05-2009 kl. 17:48

Motoren vejer tungest. Hvis ikke bremserne bliver renset kommer de til at hænge på mange biler. Det betyder at de kære forhandlere tjener penge på at sælge nye reservedele.

Nu siger de kloge at olien man benytter nu om dage er så god at den bare bliver ved og ved med at smøre. Men den køber jeg ikke. Jeg vil have skiftet motorolie og filter med max. 20.000 km interval.