Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Koreanske biler

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

18-11-2003 kl. 12:39

Er der virkelig ingen, der ved noget om koreanske biler? Underligt, da der da kører en del af dem i Danmark efterhånden.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

19-11-2003 kl. 17:10

Jeg må sige, at bilerne får en hård medfart i de første to svar. Er der virkelig ingen, der har noget godt at sige om dem? Nu vil jeg meget gerne basere mine beslutninger på facts, frem for andre menneskers subjektive mening. Nogen der ved, hvordan de ligger i de statestikker, som f.eks. ADAC laver ang. bilers driftsikkerhed? Er der nogen der kender de koreanske bilers reservedelsindex?

Kim Kristensen

Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004

19-11-2003 kl. 22:54

Hej Søren……Jeg kan se at du er klar over de øvrige ting som der kan være omkring bilvalg, det andet kan du finde noget om på følgende måde……på Google skal du søge på maskinskaderapport. Den første link der dukker op en rapport fra et svensk forsikringsselskab som fortæller noget om driftssikkerheden, og udgiften nå driftsikkerheden slipper op. Du skal være opmærksom på at priserne på reparationer er svenske priser så de kan jo godt være anderledes i DK, men forholdet mellem forskellige mærker er nok nogenlunde det samme…….Med venlig hilsen Kim

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

20-11-2003 kl. 18:01

Det var præcis sådan noget, jeg søgte. Denne rapport "slagter" vist de påstande, som kom i de to første svar på dette indlæg.

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

29-11-2003 kl. 12:52

Hej, jeg søger lidt erfaringer med de koreanske bilmærker, Kia, Hyundai og Daewoo. At de er billige i anskaffelse, samt at afskrivningen er højere end gennemsnittet, ved jeg allerede. Man behøver jo bare se ny- / brugtpriser her på bilbasen. Design, udstyr etc. kan jeg selv vurdere hos forhandleren, men hvordan ser det egentlig ud med driftomkostninger på disse biler? Går de ofte i stykker, og er reservedelene dyre?