Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Kompressionsprøve
Bo Klokkeriis
bruger siden
04-02-2004
11-12-2007 kl. 21:01
Jeg har i et tidligere indlæg om min Mondeo TDCI som hakker/udsætter ved ca 2000 omdr. blevet opfordret til at få lavet en kompressionsprøve, er det noget enhver værksted kan lave og hvad skal man cirka regne med at det koster.
Bo Klokkeriis
bruger siden
04-02-2004
12-12-2007 kl. 08:26
Tak for dit svar Ole, ja det kan jeg godt se er rimelig omstændig, men er ved at være desperat, Ford siger at det er en egenskab som den har som jeg må leve med.
Mht software så har den den nyeste version + at jeg har fået den chippet, ikke noget med en boks men direkte ændring i styringen, dette fik jeg gjort i håb om at dette kunne løse problemet, men nej den hakker stadig lige før 2000 omr.
Grunden til at jeg spørger om det med kompressiontesten er at der i et tidligere indlæg var en som havde bøvlet med samme problem og her havde testen påvist meget lav tryk i den ene cyllinder, men nej jeg tror da heller ikke det er så dratisk, men hvad gør man i denne situation.
Mht til det du nævner med stoplys kontakten var det på en Mondeo ?
Mht software så har den den nyeste version + at jeg har fået den chippet, ikke noget med en boks men direkte ændring i styringen, dette fik jeg gjort i håb om at dette kunne løse problemet, men nej den hakker stadig lige før 2000 omr.
Grunden til at jeg spørger om det med kompressiontesten er at der i et tidligere indlæg var en som havde bøvlet med samme problem og her havde testen påvist meget lav tryk i den ene cyllinder, men nej jeg tror da heller ikke det er så dratisk, men hvad gør man i denne situation.
Mht til det du nævner med stoplys kontakten var det på en Mondeo ?