Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

"Køre ny bil til"?

Profil slettet

Profil slettet

20-03-2010 kl. 22:46

Hej Jeg skal til at købe min første bil. Har læst meget om biler forskellige steder på nettet, også her på siden. Er stødt på folk der taler om at "køre en ny bil til", og vil nu høre om man bør behandle en ny bil på en særlig måde i starten af dens levetid, for at sikre at motoren kommer til at yde sit bedste? Jeg køber næsten sikkert en Renault Clio III 1,2 TCe, som har kørt 2500km som demobil. Kan motoren eller bilen tage skade af at køre som demobil? Mit spørgsmål er muligvis dumt, men det håber jeg I kan bære over med :)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

21-03-2010 kl. 04:23

Hej

Min holdning er at det har absolut intet at sige. Moderne biler og motorcykler er "kørt til" fra fabrikken. Man ser jo feks ikke lastbiler køre de første 5000 km uden en anhænger. Min mc, havde kørt omkring 100-250 km, da jeg kørte den ud til 11000 omd. Nu har jeg rundet 18000 km, og den kører uden problemer og bruger ikke olie. Men igen, det er kun min holdning. Gør hvad du føler der er bedst.

Profil slettet

Profil slettet

21-03-2010 kl. 07:58

Okay. I dette tilfælde, hvor bilen altså ender med at have kørt 2500km når jeg får den, har jeg jo ingen indflydelse på disse første 2500km. Skal jeg være reelt bekymret for dette? En demobil vil jo nok altid blive kørt til sit yderste (af nogle ihvertfald). Er der noget jeg kan være opmærksom på ved en prøvetur af bilen, som kan give mig en indikation på om den har taget skade?

@Kasper Ørum: Jeg håber meget at du har ret, og at jeg intet har at frygte. De fleste har vel heller ikke noget imod at købe demobiler, så vidt jeg har forstået?

Profil slettet

Profil slettet

21-03-2010 kl. 14:26

Ok, kan godt se der er en ulempe dér. Men mon ikke jeg kan få det af forsikringen, som en tilsvarende bil vil koste? Og jeg håber virkelig ikke jeg smadrer bilen det første år... :)

Jeg er mest nervøs for, om motor, kobling og gear kan have taget skade af 2 måneders demokørsel...

Profil slettet

Profil slettet

21-03-2010 kl. 18:05

for en fine forklaring Kaare Frank. Jeg glæder mig bare til at få fingrene i den så :)

Profil slettet

Profil slettet

21-03-2010 kl. 18:46

Men hvis nogen vil køre råddent i en Clio, så vælger de nok TCe modellen :)

Profil slettet

Profil slettet

21-03-2010 kl. 18:48

Vil et afslag på 25.000 være rimeligt i dette tilfælde? Den har kostet 175.000 med metallak og levering, og nu får jeg den altså, 2 mdr gammel og med 2500km på bagen, for 150.000 med levering. Bør jeg forsøge at presse forhandleren yderligere?

Profil slettet

Profil slettet

21-03-2010 kl. 18:58

Tak for svarene allesammen. Jeg håber på det er en god handel at spare de 25.000 på at købe demo :)

Profil slettet

Profil slettet

22-03-2010 kl. 17:56

Jeg synes altid det er demobiler der kører bedst... Altså når de bliver lidt ældre. - Det er min erfaring, og dera bliver mine biler kørt. Har haft en ny, og den fik kniven de første 3000 km, resten af tiden kørt normalt, og der var ikke noget i vejen da den blev solgt ved 61.000 km...

Profil slettet

Profil slettet

22-03-2010 kl. 21:57

Du har i øvrigt 5 års garanti på en ny Renault.... og demo bilen er tit kørt mest af sælger og det er nok ikke en brian type.

Profil slettet

Profil slettet

23-03-2010 kl. 07:37

De 5 år gælder netop kun på nye biler, og ikke på denne demo. Jeg skal slippe 8.000 ekstra for at få de 5 års garanti :-( Jeg synes det er svært at vurdere om det er det værd...