Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Køb af Suzuki Swift
Profil slettet
06-03-2007 kl. 19:51
Hej ..
Jeg overvejer at købe en Swift en 1.3 fra 2006...
Den har kørt ca 15000 km og har 2.5 år garanti på makaniske dele...
Hvad skal jeg være opmærksom på når jeg køber sådan bil som stadig er ret ny? udover selvfølgelig synlige skrammer.....
På forhånd tak
Kristian Petersen
bruger siden
24-03-2006
08-03-2007 kl. 07:44
Køber du fra forhandler eller privat? Husk at du umiddelbart ikke har nogen reklamationsret ved privatkøb!
Hvis det er køb fra forhandler, så kunne det måske tyde på at det er en demobil du er ved at købe - altså typisk en bil der har haft nogle temmelig hårde km.
Er det ikke en demobil, kan man undre sig over et så tidligt salg. Undersøg derfor baggrunden herfor, for at sikre at det ikke skyldes en stor skade el. lign...
Vær også opmærksom på om service er overholdt, for ellers kan der blive problemer med garantien... Men med så ny en bil, er det nok ikke et problem, da den sikkert først skal serviceres ved 20-30.000km.
Hvis det er køb fra forhandler, så kunne det måske tyde på at det er en demobil du er ved at købe - altså typisk en bil der har haft nogle temmelig hårde km.
Er det ikke en demobil, kan man undre sig over et så tidligt salg. Undersøg derfor baggrunden herfor, for at sikre at det ikke skyldes en stor skade el. lign...
Vær også opmærksom på om service er overholdt, for ellers kan der blive problemer med garantien... Men med så ny en bil, er det nok ikke et problem, da den sikkert først skal serviceres ved 20-30.000km.