Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Køb af brugt importeret bil

Profil slettet

Profil slettet

30-03-2008 kl. 23:10

Jeg er en knægt på 17, der har en noget stor drøm. En af mine fars venner har for nylig købt en Subaro Impreza med turbo og hele svineriet. Jeg blev så grebet af bilen, da han gav en køretur så jeg selv har planer om at købe en. Men så er der jo lige dét at det ikke er så billigt at købe og eje en bil, så jeg vil lige spørge jer erfarne bil-eksperter ud. Sagen er den at jeg har kigget på en Subaro Impreza, årgang 1998 som har kørt omkring 188800 km. Den koster cirka 42500 kr. da jeg køber den brugt over fra Storbritannien. Så er der jo transport af mig selv og bilen og tilbageturen af bilen + mig selv til Danmark. Og så men ikke mindst al' afgiften osv... Er der nogen der kan give en forklaring på, hvad det kommer til at koste og kræve, hvis den bil skal købes? Bilen er jo faktisk forholdsvis billig set fra min synsvinkel med de sindsyge priser biler koster som nye her i Danmark. Sidst rettet: 30/3-08

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

30-03-2008 kl. 23:47

På modep.skat.dk kan du se hvad andre har givet for en tilsvarende bil, jeg ville gætte knap 100.000 kr i afgift. Temmelig mange penge for så gl. en bil med rettet i den forkerte side.
Hvis du kan leve med en stationcar er den faktisk billigere:
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/Subaru-Impreza-Turbo-Stationcar_ID204416.htm

Noget andet er forsikringen, du skal ikke blive forskrækket hvis den koster 30.000 kr om året.

Profil slettet

Profil slettet

31-03-2008 kl. 00:02

Tak for de mange svar. Det mærkelige er bare at min fars ven der, han fik bilen med afgift osv... for omkring 80000,- som virkelig overraskede mig meget og som fik mig til at spørge her inde. Kan det godt havde ladet sig gøre at han betalte de omkring 40000 til 50000 kr. for bilen selv og så kom han op på 80000,- med afgift oveni? Det sagde han i hvert fald til mig :S

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

31-03-2008 kl. 11:24

Som sagt, start med at ringe til et forsikringsselskab og hør dem hvad en ung knægt som dig skal betale for en forsikring. Jeg er sikker på at det svar du får nok skal få pulsen 80-100 slag ned hos dig :-)

Profil slettet

Profil slettet

31-03-2008 kl. 13:51

Tak for svaret steen. Så har jeg overvejet muligheden for bare at købe den, som nok virker ret dumt for mange. Men så har jeg da i det mindste bilen. Kan det lade sig gøre at jeg køber den uden noget som helst og ser om den virker og er i fin stand og får den herhjem i danmark og bare lader den stå i min garage f.eks.? Eller SKAL en bil have nummerplader?

Og forresten... SKAL man have en dyr forsikring, eller kan man undgå dem?

Sidst rettet: 31/3-08

Profil slettet

Profil slettet

31-03-2008 kl. 14:35

Så må jeg vente :)
Så den dag jeg køber den skal den jo betales, fragtes osv... men hva' med reg. afgiften på cirka 100.000, som mange siger det kommer til at koste for en Impreza?
Skal jeg betale dem med det samme til skat (Lyder meget usandsynligt) eller kan man betale løbende sammen med forsikring?

Lige et andet spørgsmål (ren nysgerrighed): Kunne man få den købt under en anden person, som f.eks. forældre eller noget lign. og på den måde spare den dyre forsikring som ung?

Sidst rettet: 31/3-08

Profil slettet

Profil slettet

31-03-2008 kl. 15:28

Tak for svaret. Kender du en hjemmeside, hvor de sælger brugte Impreza'er i sverige?

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

31-03-2008 kl. 15:56

For det første er det en utroligt lækker bil, men nok ikke det man normalt vil betegne som en velegnet bil til en førstegangskøber. Men det bestemmer du selvfølgelig selv.
Jeg synes dog, at du skal starte med en mere normal Subaru - dvs. ikke en turbo. De kører alle sammen fantastisk pga. det lave tyngdepunkt og firhjulstrækket. Også selvom de ikke har 300 hk.

For det andet så tager din fars kammerat vist lidt let på sandheden. Det er fuldstændig umuligt, at han har fået den bil for 80.000 kr incl afgift. Afgiften ville være højere end det, om den så havde kørt 500.000 km.

For det tredje så ville jeg lede efter sådan en bil i Tyskland. Tjek www.mobile.de for at finde en. Import fra Tyskland er ret let, men pas alligevel på, hvis du ikke har prøvet det før. Du kan læse meget om import fra Tyskland på nettet.