Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Køb af bil - hvordan?
Profil slettet
30-10-2009 kl. 15:44
Hej :)
Så er det blevet tid til at jeg skal købe min første bil!
Pengene er skrabet sammen, og bilen er fundet - men hvad så nu?
Jeg skal ud og se bilen snarest muligt for at kontrollere og prøvekøre osv - hvor langt kan man egentlig tillade sig at prøvekøre?
Forhåbentlig ender det ud med, at jeg køber bilen, men der er nogle praktiske ting jeg er i tvivl om.
-Skal forsikringen tegnes inden jeg køber? (synes at have set, at sælgers forsikring gælder i 3 uger?)
-Omregistrering - hvem, hvad, hvor og hvordan?
-Nummerplader - hvad sker der med dem?
-Andre ting (papirer der skal underskrives osv)?
Mvh
Alexander
Profil slettet
31-10-2009 kl. 17:51
Du bør skaffe et forsikringsbevis før du køber bilen. Et forsikringsbevis er ikke bevis i form af en police, men derimod et stk ganske bestemt stykke papir i postkortstørrelse fra det forsikringsselskab hvorigennem du ønsker bilen forsikret. Dette skal du medbringe ved privat handel da anbefalingen til sælger vil være at enten han omregistrerer eller i gør det sammen, så hav beviset med.
Købes bilen hos en forhandler har de som regel beviser fra alle almindelige forsikringsselskaber liggende.
/Carsten
Købes bilen hos en forhandler har de som regel beviser fra alle almindelige forsikringsselskaber liggende.
/Carsten
Profil slettet
01-11-2009 kl. 18:57
Mange tak for svar alle tre!
Oprindeligt havde jeg tænkt mig at købe en (privat) BMW E30, men kunne ikke få fat i sælger.. Så er der jo ikke meget ved det..
I dag var jeg så ude og se på en 106 Rallye hos JH Auto i Hvidovre - genial lille bil, som jeg helt sikkert bliver mere glad for end BMW'en! Sælger sørger oven i købet for service, brugtvognsattest og syn, så der skulle ikke være meget at komme efter - og så var der jo ingen problemer med forsikring osv!
Julen kommer tidligt i år! :)
-Alexander
Oprindeligt havde jeg tænkt mig at købe en (privat) BMW E30, men kunne ikke få fat i sælger.. Så er der jo ikke meget ved det..
I dag var jeg så ude og se på en 106 Rallye hos JH Auto i Hvidovre - genial lille bil, som jeg helt sikkert bliver mere glad for end BMW'en! Sælger sørger oven i købet for service, brugtvognsattest og syn, så der skulle ikke være meget at komme efter - og så var der jo ingen problemer med forsikring osv!
Julen kommer tidligt i år! :)
-Alexander
Profil slettet
01-11-2009 kl. 19:46
Dejlig bil, har selv haft en 1,3 fra 1994 og selv efter 10 år havde den ikke skyggen af rust, du manglede bare servo :-( men super lækker mini GTI bil.