Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Kobling i Seat Ibiza 2000 1,4 16V
Goran Radic
bruger siden
02-04-2008
21-08-2008 kl. 12:22
Hej allesammen
Jeg vil høre om nogen kan hjælpe mig med et problem jeg har haft længe.
Det drejer sig om koblingspunktet i ovenstående bil, som jeg er meget utilfreds med. Til at starte med var pedalen meget hård at træde ned og koblingspunktet lå meget langt nede. Jeg fik at vide af værkstedet, at en ny kobling vil løse begge dele.
Den blev så udskiftet. Nu var pedalen godt nok lettere at træde ned, men koblingspunktet havde ikke rykket sig. Værkstedet siger så BAGEFTER at det ikke er muligt at justere den, da den er selvjusterende.
Er der nogen der ved hvad der kan være galt eller en evt. løsning? Det er rigtigt irriterende at køre med og jeg ved det er unormalt. Folk kan næsten ikke køre min bil, fordi de ikke kan finde ud af koblingspunktet der samtidig er meget "kort". Alle der har prøvet den lægger mærke til dette. Koblingspedalen skal bores i gulvet med al kraft, for at undgå at skære tænder ved gearskifte. Når jeg kører andre biler, plejer det at være en ren fornøjelse at kunne sætte bilen pænt i gang.
Jeg håber min forklaring er til at forstå og at nogen kender løsningen på problemet.
Sidst rettet: 21/8-08
Goran Radic
bruger siden
02-04-2008
21-08-2008 kl. 18:05
Hej Lars
Jeg ved heller ikke om det er det ene eller andet. Umiddelbart vil jeg tro at det er med kabel. Når man kigger i motorrummet kan man se et kabel, der går ned til en lille arm der sidder på (koblingen, går jeg ud fra) Den bevæger sig så når man trykker koblingspedalen ned.
Jeg ved så ikke om denne arm er forbundet til noget hydraulik. he he.
Jeg ved heller ikke om det er det ene eller andet. Umiddelbart vil jeg tro at det er med kabel. Når man kigger i motorrummet kan man se et kabel, der går ned til en lille arm der sidder på (koblingen, går jeg ud fra) Den bevæger sig så når man trykker koblingspedalen ned.
Jeg ved så ikke om denne arm er forbundet til noget hydraulik. he he.