Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Kia ceed = mist lysten til at køre bil

Kenn Aakjær

Kenn Aakjær
bruger siden
06-02-2007

07-01-2009 kl. 17:40

Shit en kedelig bil... alene navnet siger det, så hvad får folk til at købe en sådanne bil. køreegenskaber - ingen komfort - ingen driverscar - ihvertfald ikke Bedste bil - hehehe Den er så røv syg at jeg var ved at falde i søvn, alene lyden af den får mig lyst til at tage bussen. Kan godt se nogen vil købe den, som f.eks. folk der skal fra a til b og det er alt de forlanger af en bil, men til det formål er der squ mange andre biler som kan gøre det samme for mindre penge og større glæde! Så hvem er de folk der køber den ???? og spørg virkelig ærligt hvem det er, for kan kun komme i tanke om måske "et ægtepar på 65+" som skal til og fra sommerhus og nogen gange have børnebørn med. Solgte min MX5 2,0 igår og så skal jeg jo lige have en bil indtil jeg får købt en anden, så lejer en hos avis, han siger "golf størrelse" jeg siger "ja 5 dørs hatchbag" "ok, jeg har denne kia ceed, er det ok" jeg siger, ok. kan jo være jeg kommer af med en fordom" og nej det er jeg ikke.... for hold kæft noget lort at køre i. Kærestens lupo er 10 gange bedre at køre i, selvom den kun kan køre 150, larmer lidt som en traktor og er lille! Har lejet den i en uge indtil videre, men imorgen tager jeg derind til avis og beder om en anden bil med det samme! Til folk der vil have den størrelse bil. mazda 3, Golf, A3 osv. der er mange muligheder, så kom ud og kig, selv en bil med 2-3 år og 50.000 km på bagen er 1000 gange bedre end en ny ceed. gode ting om ceed, den er forholdsvis rummelig man kan indstille rattet i mange forskellige positioner

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

07-01-2009 kl. 17:50

"A til B" folket er vel netop KIA´s kundesegment ? De mangler smag og livsgnist og elsker at gå i Aldi og spare kr. 22,85 på weekendens indkøb. At de kommer hjem med discount-junk bekymrer dem mindre - de har jo sparet, og det er jo selve livet :-)

Kenn Aakjær

Kenn Aakjær
bruger siden
06-02-2007

07-01-2009 kl. 18:13

de der garantier er jo bare et mindre salgstræk.... man køber vel ikke en bil for at den skal gå i stykker! Og din garanti gælder ikke alle dele på bilen! den gælder de ting som ikke går i stykker alligevel :p

Du synes helt ærlig din ceed er en bedre bil en mazda 3 2,0 sport ? de gamle har en og der får du jo en bil

Kenn Aakjær

Kenn Aakjær
bruger siden
06-02-2007

07-01-2009 kl. 18:16

26 år og glad for en ceed, hmmm er selv 26 år.
Hvis du købte den får ny, så er det så forkert at sige du fik mest bil for pengene. Og nej en ceed er ikke en bil, men et transportmiddle

Profil slettet

Profil slettet

07-01-2009 kl. 19:13

Kære ven.
Hvor er det lige du vil hen med dette indlæg??
Tror de fleste finder det ganske uinteressant.
Hvilket får mig til at undre mig over, hvorfor jeg overhovedet gider kommentere det..;-/

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

07-01-2009 kl. 19:47

Ikke for at genere nogen...

Men jeg synes da lige at alle de biler du nævner er almindelige, kedelige, leverpostejsbiler som der går 6 af på dusinet... ja nogen ser bedre ud end andre, og nogle er ikke til overpris...men kedelige er de da alle.

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

07-01-2009 kl. 19:51

er det meget bedre at købe en skoda med 4 ringe, og tro at man får noget mere for pengene...det er da også totalt til grin... det giver mig associationer til personer der går i Føtex for at få kvalitets fødevarer.

Sidst rettet: 7/1-09

Ejner Skræddergaard

Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003

08-01-2009 kl. 07:39

Vi er alle forskellige, og godt det samme. Lad mig erindre dig om et tidligere indlæg du havde i 07 - Så nu har du chancen.

Citat"12/6-07 kl. 12:10 af Kenn Aakjær (66 Indlæg)
Har tænkt meget over hvad jeg ville have af bil og er kommet til at det skal være en Cap."

Hvorfor lejede du så ikke sådan en bil.
Mh
Ejner

Kenn Aakjær

Kenn Aakjær
bruger siden
06-02-2007

08-01-2009 kl. 18:53

Hvis du kigger på dette inlæg, skriver jeg jeg havde solgt min CAB for 2 dage siden (MX5 2,0 Coupe roadster, som er en Cabriolet) og derfor skulle leje en bil indtil jeg finder den nye jeg vil have....
Så det var bare en bil jeg skulle bruge, ikke fordi den skulle kunne noget osv. men den der Ceed synes "JEG" var noget billigt lort, uden nogen form for sjæl, charme, motor, nydelse osv. køre 150 km hver dag så det betyder noget at bilen ikke kun er en plastikkasse på 4 jul som jeg ikke får noget ud af at sidde bag rattet i, udover at jeg kommer fra A til B.

Kenn Aakjær

Kenn Aakjær
bruger siden
06-02-2007

08-01-2009 kl. 19:02

dette forum er til at komme med sine egne facitlister, syn på biler og erfaringer. valget når du køber en bil er jo din. og ja folk har forskellig smag og det er jo lidt heldig for kunkurencen indenfor bilsalg. :)

Profil slettet

Profil slettet

09-01-2009 kl. 09:59

hmmm... - efter at have læst hele dette indlæg (hvilket faktisk er ganske underholdende) tror jeg fakta er at der meget groft opdelt er 2 slags mennesker indenfor bilkøbere.
Dem der går op i hvad de kører - og dem der i bund og grund bare skal transporteres billigst/praktisk muligt.
Tag f.eks SEAT og Skoda. Det ER jo i bund og grund det samme under huden - men appelerer alligevel så forskelligt til folk.
Der er nogle freaks der bliver våde i trusserne over en Skoda fordi det jo baaare er så fornuftigt at det er til at brække sig over.
Så er der omvendt dem der synes at SEAT er supersmart og frisk appelerende i et ret så trist og kedeligt segment ellers.
See my point? - "samme bil" men vidt forskellige købere.

Jeg selv synes det at køre i en bil skal være en oplevelse, og ikke noget der skal overståes. Jeg skal smile på læben når jeg hopper ind i dytten og lige blinke til den ude i garagen.
Omvendt MÅ vi også bare respektere de mennesker som samler på frimærker....

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

09-01-2009 kl. 10:50

Det er sjovt, som man sætter folk i bås her.

Hvis man køber en Kia, er man kedelig og går absolut ikke op i biler. Man skal blot transporteres fra A til B.

Hvis man der imod køber en Fiat 500, er man åhh så individuel, og går iøvrigt meget op i biler.

Jeg vil da vove den påstand, at man ikke går en skid op i biler, hvis man køber en Fiat 500.
Der imod går man op i bilens signalværdi, og man bruger sin bil som et imagesymbol mere end et transportmiddel.
Iøvrigt er det jo absolut ikke individuelt at købe en Fiat 500, som er en af de mest efterspurgte og solgte biler på markedet.
Det er blot et spørgsmål om, at man rider med på en bølge. Lidt som når en gymnasieelev vælger de individuelle sorte lakstøvler, som 9 ud af 10 elever i klassen går i.

Hvis man virkelig går op i biler, ønsker man da at få "mest muligt bil" for de penge, som man nu har til rådighed til et bilkøb.
"Mest muligt bil" kan så betyde noget forskelligt fra person til person.
For nogen er det mest muligt plads, andre flest mulige hk.

Jeg synes faktisk, at Kia ejere er mindst lige så individuelle som f.eks. Audi ejere. I det mindste gider de ikke betale en masse ekstra for mærke, image og gruppetilhørsforhold.

..og nej, jeg kører ikke Kia.

Profil slettet

Profil slettet

09-01-2009 kl. 15:21

....skide godt indlæg og svar!!

Kenn Aakjær

Kenn Aakjær
bruger siden
06-02-2007

10-01-2009 kl. 22:13

sad lige og kiggede på dit svar, den mx5 du snakker om er formentlig en NA og 1,6, hvilket du ikke kan samligne med en NC RC 2,0...som ikke har blødt tag! Det er to helt forskellige biler.

Men det er da heldig vi alle ikke har samme smag.
For vdr. Ferrari Mondial 3,8 1994, er jeg f.eks. mere til andre biler :)
Men altid dejligt når der er nogen der trosser de danske afgifter og finder samler objekter!

Morten Lorenzen

Morten Lorenzen
bruger siden
12-11-2006

01-02-2009 kl. 16:22

Sierra RS Cosworth (Flygel/Flügel) er kun produceret i 1986, så tror ikke meget på din liste med biler i garagen...

Kenn Aakjær

Kenn Aakjær
bruger siden
06-02-2007

16-09-2009 kl. 22:35

tror vi fandt ud af sidst for 8 mdr. siden, at køberen til en kia og den tybe bil. er den person som går op i de lange garantier og at de har sparet i forhold til at skulle købe en meget dyrer tilsvarende bil af andet mærke, for sparet er jo tjent! Men sådan er det jo også på andre områder.

Profil slettet

Profil slettet

17-09-2009 kl. 19:01

...køb billigt og ej dyrt...
Lort har endnu ikke forvandlet sig til guld...
Men dem der vil snydes, lader sig snyde............