Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

kaskoforsikring af ældre bil

Christian Tvorup Træholt

Christian Tvorup Træholt
bruger siden
13-06-2003

27-03-2009 kl. 11:57

Hej alle, håber der er nogen i dette forum, som kan hjælpe mig. På mange forsikringsselskabers hjemmeside kan man gå ind og beregne forsikringspræmier. Kan dog se, at man i mange tilfælde ikke kan tegne kaskoforsikring på biler, som er over 10 år gamle. Hvorfor? Skal siges, at den bil jeg ønsker forsikringspris på hverken er nogen GTI eller specialbil, men en ganske almindelig bil fra 80'erne. Er der nogen, som ved om man med fordel kan kontakt forsikringsselskaberne og forhandle om dette? Synes bare min erfaring er, at de folk man får i røret ofte "kun" kan forholde sig til deres generelle retningslinier og ikke kan tage stilling til noget ud over dette. god weekend. Mvh Christian

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

27-03-2009 kl. 13:00

Hvilken værdi har den ganske almindelige bil fra 80'erne?

tag denne værdi - fratræk en selvrisiko på typisk 3000-5000 kr. og se hvad du har tilbage - hold det op imod en merpræmie på minimum 2000 om året og se som om det er et fornuftigt regnestykke.

Jeg tror ikke det kan svare sig at lave kasko på en ganske almindelig bil fra 80'erne - især set i lyset af det dalende brugtbilsmarked p.t.

Men mange selskaber tegner da kasko på 10 år gamle biler - måske det er pga. den risikigruppe du går ind under - f.eks under 25 år eller bosiddende på Nørrebro.

Også god weekend til dig.

vh
Flemming

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg