Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Kan man tale om (bil-)uheld ?

Profil slettet

Profil slettet

04-01-2008 kl. 13:40

Jeg har hørt meget om kvalitet de forskellige mærker imellem, f.eks. når man sammenligner franske og tyske biler. Jeg kører så både fransk og tysk - en Passat 1.8T 2000'er og en 306'er Champion også 2000'er. (Fruen normalt i 306'eren) For pokker hvor har Peugeot'en været os dyr. Alt er stort set blevet skiftet på den. Styrekugler, trækaksler, Tomgangsmotor som også resulterede i skift til ny styrecomputer, gearkasse, kobling, manifold, motorophæng, bagerste støddæmpere, 4 udstødninger (på 5år), vinduesvisker motor bagpå x2, generator x2 (den ene gang midt om natten på vej igennem Prag by med hele familien på bagsædet), sædevarmen er røget, og nu er indersiden af døren samt håndtaget på indersiden faldet af - og jeg kunne blive ved... Man skulle tro at jeg var et svin ved mine biler, men nej - ingen har kunnet forklare mig, hvad det lige er, der sker for den 306'er... Passat'en har kørt fantastisk i mange år, men for det ikke skal være løgn, så skete der lige for nyligt det (som sikkert kun kunne ske for mig) at en rem-strammer til kileremmen knak. Denne røg så af og viklede sig rundt om tandrems akslen - hvilket resulterede i at tandremmen pludselig stod stille. Alle stemplerne knaldede alle 20 ventiler så det røg, nogle af dem røg også ind i motoren og brændte sig fast i topstykket som derfor også røg sig en tur. Efter den er blevet fikset er den ikke rigtig den samme. Den taber olie og ingen kan se, hvor det er fra (2 værksteder har prøvet at skifte forskellige ting, men uden held). Og benzin økonomien er også blevet ringere. Samtidig ser det også ud til, at den oser mere hvid røg om morgenen end den plejede at gøre ved koldstart. Kan man tale om uheld ved biler, der vil noget ??? Har spekuleret på om jeg bare skulle sælge dem begge og aldrig anskaffe mig en ny bil og så bare købe nye fine cykler til hele familien...det ville nok ikke være en holdbar løsning, men økonomien OG nerverne holder sq snart ikke til det mere.... <br> Er jeg virkelig den eneste der har været <b>så</b> uheldig ?? Sidst rettet: 4/1-08

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

05-01-2008 kl. 14:58

Jeg havde en Toyota Celica fra 86 hvor der var lavet en del på den da jeg overtog den, så jeg regnede ikke med at der så kom flere udgifter på den, både i form af det er en Toyota og fordi at hele drivlinien var udskiftet samt at jeg er 32 år og ikke en Briantype og køre pænt.

Men på det ½ år jeg havde den, gik trækakselen ( 8000 kr. ) samt alt muligt andet så jeg havde en udgift på 18000 kr på et ½ år.

Bil (uheld ) ja det sker nok for alle andre, selv om man tror at man har gjort et sikkert køb.

Martin Sønderskov Nielsen

bruger siden
11-12-2004

05-01-2008 kl. 17:18

Med en Kia Ceed

bruger siden
11-12-2004

05-01-2008 kl. 17:21

Ja jeg syntes godt nok at du har været uheldig... skal jeg da lige love for...

Men det bør ikke lige umiddelbart ske igen...

Men som Steen skrev. en Kia Ceed ville nok være noget for dig og dit uheld.....

Profil slettet

Profil slettet

05-01-2008 kl. 22:05

Ja, de er godt nok blevet skiftet hos AGL - og her fortalte man at når man ikke kørte lange ture, hver gang man skulle køre, så kunne de sagtens tæres igennem i løbet af 1½ års tid...noget med syren. Så det der er sket er, at udstødningen pludselig knækker mellem katalysator og potte, og selvfølgelig altid mens man kører på motorvej... :o/ (Det er dog kun 3 der er røget af...den fjerde sidder på endnu.. :o)

Profil slettet

Profil slettet

05-01-2008 kl. 22:08

Det var lige det, som jeg spurgte mekanikkeren om, som skiftede topstykke og ventiler. Han sagde at det "nok var nok" at skifte stempel ringene og ikke alle stemplerne...

Men det du skriver giver jo fuldstændig mening. Lige bortset fra at den også taber olie på fliserne i indkørslen. Kan det hænge sammen med stemplerne også ?

Profil slettet

Profil slettet

05-01-2008 kl. 22:12

Ja, Peugeot sagde selv, at det måtte være en såkaldt "mandags bil"....

Det er begge behandlet godt, som far med under i bilen kører jeg pænt.. :o) Og alle service er blevet overholdt..
Passat'en har jeg jo bare været møguheldig med, med den rem-strammer der...ellers har den jo ikke fejlet noget. Men Peugout'en....den må være en mandagsbil, med hård fødsel..... ;o)