Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Kampen mod indvendig is og vand skal vindes. Men hvordan?

Mike Nielsen

Mike Nielsen
bruger siden
19-11-2006

04-01-2010 kl. 16:37

Vores 10 år gamle Nissan Micra har det svært her i den våde tid. Vi har haft den i garage, med varme i 2 dage for at uddrive lidt vand og fugt. Herefter var der heller ingen problemer med vand eller is på ruderne. Men allerede efter ganske kort tid, begyndte duggen på ruderne at komme og for derfor at fryse til is. Somme tider er der mere is på indvendig side end udvendig. Jeg har tjekket bagagerum for vand/fugt. Her var den knastør. Dørene er gået igennem for utætheder. Her var der ingen synlig bevis på vand eller fugt. Jeg har lidt i tankerne at låne/leje en affugter og lade den stå i bilen et stykke tid. Men hvad er bedst??

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Mike Nielsen

Mike Nielsen
bruger siden
19-11-2006

04-01-2010 kl. 18:49

Vi har intet til at ligge i bilen, så umiddelbart kan det ikke være det.

Luftindtaget står altid på frisk luft udefra.

Måske skulle man prøve en fugtpose.

Rene Vinderslev

Rene Vinderslev
bruger siden
06-04-2005

04-01-2010 kl. 19:15

Du kan også skrue ned for varmen og åbne vinduerne inden du parkerer bilen for natten. Dette gør at fugten kommer ud af bilen og dette kan derved ikke kondensere på dine ruder og herefter fryse til is.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

08-01-2010 kl. 09:36

Hej Mike.

Du har fået mange gode og brugbare råd, du spørger; "Hvad er bedst"

Glem alt om affugter osv. fugten kommer igen, problemet er ikke utætheder i bilen, du kører simpelthen for mange korte ture.

Mit råd: Kør et par gange om ugen en lang tur på 30-40 km, så forsvinder dit problem som "dug for solen" :-)

Jacob Harritz Poulsen

Jacob Harritz Poulsen
bruger siden
05-02-2004

08-01-2010 kl. 09:57

Hvis du ikke allerede gør det, så kør med høj hastighed på blæseren hele tiden. Jeg ved godt det er lidt træls at høre på, men det kan hjælpe med at holde fugtigheden nede.
Og så ingen våde jakker, sne på sko mv.

Mike Nielsen

Mike Nielsen
bruger siden
19-11-2006

08-01-2010 kl. 11:07

Tak for alle rådene.

Som der bliver skrevet, så kører den tit nogle korte ture. 15 km til og fra arbejde hver dag, plus et par ture ned i byen.

Som tiden er lige nu, så kører blæseren på højeste blus og med friskluft indtag.

Selvom blæseren kører på det højeste, så syntes jeg ikke at der kommer ret meget luft ud. Kan der evt. være en utæt slange og er det til at checke?