Bilbasen Forum
Jer, der ejer en w212. (Altså den aktuelle E-klasse)
Joakim S
bruger siden
15-04-2013
05-08-2013 kl. 13:26
Joakim S
bruger siden
15-04-2013
06-08-2013 kl. 01:16
jens sørensen
bruger siden
05-05-2006
skrev:
har ellers hørt at det skulle være w211 320 cdi v6 der skulle være den bedste mht holdbarhed overfor rust og også den bedste motor. de 4 cyl. er lidt klejne men sparer jo på brændstoffet
Hej Jens
Det er faktisk ikke min erfaring. Jeg har hørt at motoren skulle køre helt fantastisk sammen med den 7-trins gearkasse, som den er påsat. Men, prøv at kigge under Mercedes S320 (3,0)- W221 - altså årgang 2005- En meget stor del af disse har fået skiftet motor og det samme gør sig faktisk gældende i w211 E280, E300 og E320, som alle deler samme 3,0-motor. Mht rust - så var w211 faktisk mangelfuld frem til ultimo 2004, hvor bilerne blev ekstra rustbeskyttet. Klapper og skærme er dog af aluminium på dem alle, men mange af w211 årg 2002, 2003 og 2004 er desværre plaget af den "røde pest"!
Profil slettet
07-08-2013 kl. 20:28
Joakim S
bruger siden
15-04-2013
skrev:
En lille forspørgsel. Jeg har ikke råd til den endnu, men jeg har faktisk ikke hørt andet end godt om den aktuelle Mercedes E-klasse.
Den værkfører, som jeg kender - der arbejder hos Ejner Hessel oplyser, at det skulle være den stærkeste Mercedes siden w124 og at de faktisk er meget billige at holde kørende. Der skulle i det hele taget være meget få reklamationer på denne bil.
Selv har jeg kun kunnet finde et par historier om sprungne "kæder" på de første udgaver og så er det selvfølgelig ærgeligt, at de stort set alle sammen er firecyl. Men det er jo lovgivning og har ikke noget med bilen at gøre.
Hvordan er virkeligheden? Det virker som en gennemgående dejlig bil:-)
Jeg har engang prøvet at køre i den som taxi fra Vanløse til Herlev. Den lugtede af våd hund.
Profil slettet
10-08-2013 kl. 00:00