Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Jer, der ejer en w212. (Altså den aktuelle E-klasse)

Joakim S

Joakim S
bruger siden
15-04-2013

05-08-2013 kl. 13:26

En lille forspørgsel. Jeg har ikke råd til den endnu, men jeg har faktisk ikke hørt andet end godt om den aktuelle Mercedes E-klasse. Den værkfører, som jeg kender - der arbejder hos Ejner Hessel oplyser, at det skulle være den stærkeste Mercedes siden w124 og at de faktisk er meget billige at holde kørende. Der skulle i det hele taget være meget få reklamationer på denne bil. Selv har jeg kun kunnet finde et par historier om sprungne "kæder" på de første udgaver og så er det selvfølgelig ærgeligt, at de stort set alle sammen er firecyl. Men det er jo lovgivning og har ikke noget med bilen at gøre. Hvordan er virkeligheden? Det virker som en gennemgående dejlig bil:-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Joakim S

Joakim S
bruger siden
15-04-2013

06-08-2013 kl. 01:16

jens sørensen

bruger siden
05-05-2006

skrev:
har ellers hørt at det skulle være w211 320 cdi v6 der skulle være den bedste mht holdbarhed overfor rust og også den bedste motor. de 4 cyl. er lidt klejne men sparer jo på brændstoffet

Hej Jens

Det er faktisk ikke min erfaring. Jeg har hørt at motoren skulle køre helt fantastisk sammen med den 7-trins gearkasse, som den er påsat. Men, prøv at kigge under Mercedes S320 (3,0)- W221 - altså årgang 2005- En meget stor del af disse har fået skiftet motor og det samme gør sig faktisk gældende i w211 E280, E300 og E320, som alle deler samme 3,0-motor. Mht rust - så var w211 faktisk mangelfuld frem til ultimo 2004, hvor bilerne blev ekstra rustbeskyttet. Klapper og skærme er dog af aluminium på dem alle, men mange af w211 årg 2002, 2003 og 2004 er desværre plaget af den "røde pest"!

Profil slettet

Profil slettet

07-08-2013 kl. 20:28

Joakim S

bruger siden
15-04-2013

skrev:
En lille forspørgsel. Jeg har ikke råd til den endnu, men jeg har faktisk ikke hørt andet end godt om den aktuelle Mercedes E-klasse.

Den værkfører, som jeg kender - der arbejder hos Ejner Hessel oplyser, at det skulle være den stærkeste Mercedes siden w124 og at de faktisk er meget billige at holde kørende. Der skulle i det hele taget være meget få reklamationer på denne bil.

Selv har jeg kun kunnet finde et par historier om sprungne "kæder" på de første udgaver og så er det selvfølgelig ærgeligt, at de stort set alle sammen er firecyl. Men det er jo lovgivning og har ikke noget med bilen at gøre.

Hvordan er virkeligheden? Det virker som en gennemgående dejlig bil:-)

Jeg har engang prøvet at køre i den som taxi fra Vanløse til Herlev. Den lugtede af våd hund.

Profil slettet

Profil slettet

10-08-2013 kl. 00:00

Mercedes w211 med v6, faceliften er en fantastisk bil. Den kører og kører og bliver ved, har selv kendskab til modellen, og jeg kan fortælle der stadig er taxa'er som køre i den model som snart er oppe på 800.000 km.. det handler om at vedligeholde bilen og pas på den. Fejl og problemer kan opstå i alle biler men jeg synes bare at der generalt er få store problemer med denne model.