Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Is på indersiden af ruden?

Profil slettet

Profil slettet

17-12-2010 kl. 22:45

Hej Jeg har en Renault Clio fra februar 2010. Den kører fint, men jeg har det problem at der ofte er is på indersiden af forruden når jeg kommer ud til den. Det er ikke så tit om morgenen, men mere når jeg skal hjem fra job om eftermiddagen. Er det normalt på en så ny bil? Den står ude både dag og nat. I sommers fik jeg lavet en fejl i AC-afløbet, som havde medført at der lå flere liter vand i isoleringen i gulvet. Bilen blev tørret ud, men jeg er bange for at fugten ikke er ordentligt væk. Er det en risiko, eller skal jeg bare vænne mig til at der er is indvendigt på ruden? Håber I kan hjælpe. Mvh NJ

Dette indlæg blev 17-12-2010 22:46 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

18-12-2010 kl. 13:51

Ok. Vi skal ud på en længere tur i julen, så må vi se hvordan den opfører sig, og så evt. smutte på værkstedet efter jul.

Tak for hjælpen alle!

Mvh

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

19-12-2010 kl. 14:40

Hvis det er normalt med i på indersiden af ruderne i moderne biler, er jeg glad for at jeg kører i en 15 år gammel Audi. For jeg har ikke oplevet problemet.

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

19-12-2010 kl. 19:50

Det kunne også skyldes at den er ydstyret med et yderst effektivt klimaanlæg.

Profil slettet

Profil slettet

28-12-2010 kl. 10:41

Hej.

Jeg har rensi gummibakker i bunden af min saab 9-3 ss -06, netop fordi konen og børnene aldrig banker fodtøj af inden de stiger ind i bilen. Der står altid 2-3 cm vand i bakkerne og jeg har aldrig oplevet is på indersiden af ruderne, ej heller dug under kørsel. Jeg mener ikke der skal være is på indersiden, med mindre der er en utæthed et eller andet sted.

/Jakob