Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

indpakning af nybil i folie?

Profil slettet

Profil slettet

02-11-2008 kl. 15:43

Hej jeg har en kammeratder netop har bestilt en ny vw golf,han påtænker at beholde bilen til den ikke kan mere dvs nok mere end 14år, vi snakkede om evt at han kunne få bilen indpakket i folie ligesom en taxa, er der nogle der har erfaringer med netop dette, jeg sagde til ham at jeg troede det var dyrt hvad mener i på lang sigtpå forhånd tak

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

02-11-2008 kl. 16:22

Det vil koste omkring 20.000 kr. og ser man på langt sigt, så er det en god ide, da lakskader og dermed rustangrab undgås.

20.000 kr er mange penge, men ser man på hvad folk bruger på alufælge og ICE ( anlæg ) til deres biler, er det ikke dyrt.

Gensalgsværdien er også højere, da lakken står pænere efter 10 år.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

02-11-2008 kl. 17:19

Hej Claus.

Hvis han skal beholde den i så mange år, så er det altså langt vigtigere at undervognsbehandle bilen meget grundigt.
Dernæst kan en lakkonsevering hos et bilplejecenter, være en bedere investering end at "pakke bilen ind".

Profil slettet

Profil slettet

02-11-2008 kl. 17:32

Det er rigtigt at der kan opstå lakskader når folien skal fjernes og derfor er det vigtigt at vælge et sted hvor de kan stå indenfor fjernelsen igen og garanti og udbedring af lakskade efterfølgende.

men et godt sted mellem 15.000 - 20.000 kr. og som andre har været inde på, en dobbelt behandling af undervognen, det koster ca. 2500 kr.

Tue Klinggaard

Tue Klinggaard
bruger siden
17-01-2005

02-11-2008 kl. 23:06

tror han vil skifte den hen af vejen, det vil jo være det samme som at køre rundt i en golf 2 lige pt fra 1988, og det er da noget gammelt lort.
Nej han skulle spare de 20k, også se på den om 10 år, så kan han få den hellakeret til samme pris.