Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

10-11-2007 kl. 13:49

Jeg går ud fra at det er den udbredte snusfornuft som er så fremherskende i Skoda-kredse, som gør at man tænker i besparelser på få hundrede kroner pr. md. mens man rask væk lægger flere hundrede tusinde kr. på bordet ved bilkøbet. Det er da pjattet at sidde og vende de sidste småører i afgørelsen af bilvalget. I må altså være meget kedelige og uden den mindste smule hjerteblod i jeres livsindstilling.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

10-11-2007 kl. 15:18

Kære Niels Møller
Sjovt som du nok der er inde på noget af det rigtige (sikkert uden du aner det). Jeg kører ca. 35-40.000 km om året og bilen er en del af min arbejdsplads. Jeg betragter derfor min bil som en del af "mit hjem" og ikke blot noget jeg humper ned i Fakta i for at hente en liter let nedsat 5 ører !!
Du køber sikkert også dit tøj i Føtex og såden er vi så forskellige !
Må jeg ikke foreslå dig og dine meningsfæller at Goggle lidt på "skoda-klub", "skodaforum" el. lign. for jeres ophøjede frelsthed og selvbekræftelser er altså for kedeligt og intetsigende i længden i dette forum.

Profil slettet

Profil slettet

10-11-2007 kl. 16:45

Har det :-)) Ikke særligt snusfornuftigt! Jeg tror DSG er et bandeord hos Skodamafiaen ! Nå nu er der fodbold - hyg jer med jeres diskusioner om Skoda kører 18,5 eller 18,7 pr. km .

Profil slettet

Profil slettet

11-11-2007 kl. 20:30

Jesper.
Såfremt du finder det for kedeligt at læse om vi Skoda-ejere og baggrunden for vores valg, så står det dig jo frit for at lade være med at læse de tråde der omhandler Skoda.
Af en eller anden mærkværdig årsag fortsætter du dog alligevel med at blande dig i disse tråde.
Må jeg foreslå dig at tage et kig ud af ruden næste gang du er ude at køre. Prøv at lægge mærke til hvor mange Passat´er der kører på de danske veje....Det er fandme mere leverpostejsagtigt end noget andet at vælge den standard bil som tusindvis af andre der bruger bilen i arbejdet også har valgt.
Havde du valgt noget spændende som 159 SW eller lignende kunne man have respekt for dig, men i øjeblikket virker din holdning bare intet-sigende, overfladisk og snobbet.
Hyg dig i golfklubben.....

Profil slettet

Profil slettet

11-11-2007 kl. 20:36

Hej Thomas

Kører Octavia..bare så det er på plads mht. vægten af bilen.
Ved frisk daglig kørsel kommer jeg sjældent over 17 - 17,5 km/l
Har dog prøvet at køre med fartpiloten på 80 km/h langs vestkysten af Jylland..her gik den ca. 22 km/l.
Alle tallene er beregnet udfra tankindhold, idet jeg har konstateret en pæn uregelmæssighed i kørecomputeren (ca. 1 km/l)

mvh Kim

Profil slettet

Profil slettet

16-11-2007 kl. 20:57

Nu stopper i, sgu´! Skulle det være et tegn på nosser at vælge en skoda?? Og andre steder kan jeg læse at en Passat koster 100.000.- mere end en tilsvarende Skoda?? Husk at Religion er grunden til alt ondt her på jorden og da det er tydeligt at halvdelen af jer køber bil efter hvad MOTORJOURNALISTER skriver om dem er det da i sandhed jer der bliver snydt! Og hvor er det Autobild som har kåret Vw Touran som den værste bil de har haft til langtidstest? Stop alt det bræk og nyd dog jeres biler alle sammen for den ene er i grove træk ikke mere rigtig end den anden, det er den bil DU SELV kan lide og ikke diverse kloge svogre og svigerfædre og for guds skyld SLET ikke motorjournalister!! Jeg kan finde masser af test der hagler Skodaér ned og masser der roser dem ligeså højt, det samme gælder alle de andre biler på markedet! I øvrigt har jeg selv bla.andet en Touran med DSG, læder, Diesel + alt det en vw-mand drømmer om, fordi den ville min kone have. Jeg er røvtræt af den! Den er aldrig i stykker og når den er får vi service i begge ender, men den har kostet 560000.- og dem ville jeg hellere have brugt på noget andet. Vores venner har en Skoda Suberb, læder topudstyret diesel osv. til lidt over 500000.- og den har været på værksted mange gange allerede og uden at de har kunnet udbedre fejlen. ( motorstyring). De kan bare betale ved kasse et når de spørger om lånebil, får den aldrig tilbage til aftalt tid osv.. For 3 år siden købte jeg en skoda Felicia til nogen der kører som gale og aldrig passer den, og den har aldrig kostet en krone! Så nyd jeres biler for langt hen ad vejen er det tilfældigt om man bliver glad for den eller ej.. Bare en lille kærlig rusker! God fornøjelse...

Profil slettet

Profil slettet

17-11-2007 kl. 00:12

Jeg skal heldighvis ikke bekymre mig om hvor meget brændstoffet koster, da jeg altid fylder på for 100 kroner!!!

Profil slettet

Profil slettet

30-11-2007 kl. 10:36

Det var ellers noget af en smøre mod Skodafolket.
Det er ærligt talt ved at være kvalmende at læse enkelte personers holdning imod Skoda bare fordi det er en Skoda.
Vedr. nosser tror jeg du har misforstået indholdet. Det drejer sig ikke om hvorvidt det kræver nosser at vælge Skoda - For at blive i de nedre dele så handler det om at have tilstrækkelige nosser til overhovedet at overveje at købe en Skoda. Det er der enkelte personer i dette forum der helt tydeligt ikke har - og det syntes jeg er ærgerligt, bare fordi der er et grønt logo og ikke et VW.
Korrekt at Skoda ikke er en bil til verdens frelse, men eks. en Octavia er immervæk en super ud mulighed for familien DK - uanset størrelse på købers nosser - dem skal der nemlig nok være plads til..:)