Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

10-11-2007 kl. 13:53

Go for it Dok...
Vi må holde de "små grå mænd" til ilden :-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Kim Kristensen

Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004

10-11-2007 kl. 23:33

Uden at vide det kan jeg forestille mig, at EuroNCAP klassificere bilerne efter udvendig længde inden for den givne type. Det ændrer dog ikke på, at Octavia tilhører den klasse hvor Golf med flere befinder sig. I modsat fald er Octavia jo på størrelse med Superb, som er bygget over et forlænget Passatkarosseri, for den har EuroNCAP jo også placeret i den klasse. EuroNCAP skriver i øvrigt også at nyeste Octavia er bygget over Golf MK5.

EuroNCAP oplyser også den køreklare vægt som bilen har når de bliver testet, og det kan jo undre hvilke tricks Skoda har brugt for at gøre Octavia så let i forhold til Passat og Superb. Octavia blev vejet til 1185 kg, Passat til 1447 kg og Superb til 1490 kg. Octavias vægt i testen ligner mere Golf’ens 1200 kg end de større søskendes, men en stor kasse med luft bagerst kan vel heller ikke veje så meget.

Med venlig hilsen Kim

Profil slettet

Profil slettet

14-11-2007 kl. 12:45

Her er lidt hard-core fakta fra FDM vedr. crashtest
Så drop påstanden om at en Passat eller Golf er skruet bedre sammen end Octavia:

Passat: "Fem stjerner, men ser man alene på kollisionsevnen bliver det kun til fire. Selehuskere i begge forsæder ophøjer resultatet."

Golf: "En tidligere kollisionstest af Golf 5, udført af europæisk bilklubber, viste et firestjernet resultat. VW lovede at indføre selehuskere ved forsæderne, hvilket nu har resulteret i fem stjerner
Reelt må man sige, at Golf V er en firestjernet bil, når man ser på selve kollisions-resultaterne. De to ekstra point for selehuskere fik kun med nød og næppe bilen op på det nødvendige pointtal for fem stjerner (33,0 point)."

Passat og Octavia er i øvrigt testet i klassen: Store familiebiler hvor Golfen er testet i "Små famile biler"......sær fremgangsmåde når du nu har slået fast at Octavia og Passat ikke må sammenlignes..:))

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

14-11-2007 kl. 13:06

Uanset hvad, så er det da pinligt, at hverken Golf eller Octavia kan klare 5 stjerner uden billige point for selehuskere.
Måske man bare skulle købe sin bil fra en anden koncern end WAG.

Profil slettet

Profil slettet

14-11-2007 kl. 13:16

Ja det er sgu faktisk pinligt...bedre held næste gang VAG.

Profil slettet

Profil slettet

14-11-2007 kl. 14:44

Jeg tror vi skal konkludere at forskellen i pris mellem Golf og Octavia skal findes i 1 stk. ekstra selehusker..:))

Profil slettet

Profil slettet

14-11-2007 kl. 14:50

Fik lige lyst til at berette om en hændelse fra en rejse til Rusland.
Håber i kan grine lidt af det, ellers ignorer det..

Under en 4 timers biltur i en Volga 3110 i Rusland passerede bilen, jeg var passager i, 5 checkpoints. Hvert checkpoint er ca. 300 m med 40 km/h fartbegrænsning hvor politiet hurtigt visuelt checker om der er chauffører de kan presse penge af.
Hver gang vi passerede disse checkpoints trak min chauffør selen omkring håndbremsen så, det udefra, så ud som om han havde selen fastspændt.....Se det er en selehusker der vil noget..gad vide hvor mange point det giver i NCAP-test..:)

Profil slettet

Profil slettet

19-11-2007 kl. 08:23

Husk nu at du også selv kører "superkvalli -VW wanna-be" fra Spanien..:)