Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

23-05-2010 kl. 22:02

Ja jeg gik helt "baglæns" for 2mdr siden. Havde sortmetallic bil til dinitrol behandling, og fandt efterfølgende ud af at hele bilen havde et lag olie på sig. Tænkte meget over hvad jeg skulle gøre ved det og hvordan. Syns det var mange penge at skulle ha den klargjort hos en prof.
Så jeg kiggede lidt rundt her på bilbasen, rådet var at smøre bilen ind i diesel olie og så vaske den et par gange med sæbevand, og så vokse den. Har gjort det i dag og den ligner en helt ny. Diesel olie renser alt snavs af lak ruder gummilister mv. og skader ikke lakken. Jeg bruger altid Sonax produkter, og har til i dagens anledning købt Sonax Extreme, et voks produkt. Og det hele virkede, må indrømme at det med diesel olien var jeg lidt betænktelig ved, men er du gal det virker, så ud som om bilen var nymalet. Skal selvfølgelig nævnes at jeg bruger varm sæbevand og en stor svamp. Dette Sonax Exteme produkt var meget nemt at have med at gøre. Fedt og snavs opløses tit og ofte bedst med varmt sæbevand. håber du kan bruge lidt af dette.

Mvh

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

24-05-2010 kl. 19:25

Førsøgte også at få manden til at rette op på det, men han mente den var renset ok af, og tjae når han nu er en bonderøv med stort B, valgte jeg selv at gøre det. Han kunne iforvejen sikkert ikke finde ud af at rense biler af. Så flere af samme slags som min da jeg hentede bilen. MEN bruger aldrig ham og det center igen,

Og til dit spørgsmål om vaskevand, ja så må jeg indrømme at det har jeg ikke tænkt så meget over, idet jeg fik at vide at mange andre kemikalier man kan få til bilen er endnu værre end diesel. Men bilen blev kun gnedet ind i det og ikke vasket. Men vandet røg i kloarken på den lokale tankstation.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg