Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

05-11-2007 kl. 21:57

Jeg fik synet min Peugeot 106 i maj 2007 hos FDM i Odense. Jeg føler at synsassistenten var meget kompetent til opgaven. Han påpegede bl.a reelle fejl ved bremserne, som dog ikke fik bilen kasseret. Ydermere fortalte han, at der var mangelfuld undervognsbehandling (bilen var kort forinden blevet undervognsbeh.) Dette ville vi ikke selv have opdaget - resultat = ny undervognsbeh. uden beregning fra undervognscentret(super service!!)
Desuden fik jeg 10% i rabat som medlem af FDM:-)
Jeg kan varmt anbefale FDM som synssted.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

30-11-2007 kl. 12:44

At konkludere at FDM og Applus vurderer selerne forskellige er jo nok lidt at overreagere bare fordi en enkelt siger det herinde :-)

Profil slettet

Profil slettet

30-11-2007 kl. 13:18

Sidst rettet: 30/11-07

Martin S.

Martin S.
bruger siden
25-03-2007

01-12-2007 kl. 00:17

Jeg ved godt det ikke bidrager med noget omkring FDM, men har en lille historie som er lidt pudsig.
Jeg skulle for et års tid siden til 4. års syn med min Focus. Jeg mødte op og selvom jeg godt vidste, at der ikke var noget at komme efter for synsmanden så er man jo lidt spændt alligevel..
Det startede med, at jeg kørte bilen ind, så gik han en lille runde om bilen, hvor han konstaterede, at det var godt jeg havde fået sat nogle gode vinterdæk på, når nu vinteren stod for døren, det skal så lige tilføjes, at det var helårsdæk og de var nok mest lavet til sommerkørsel! Nå man siger jo ikke en synsmand i mod, så jeg nikkede bare og talte lidt med.
Nå men bilen kommer op på liften, han rykker lidt i hjulene, banker osv. Han kigger lidt på skiverne foran og konkluderer, at de inden for overskuelig fremtid skal skiftes, det er en god serviceinformation han kom med. Så jeg spurgte om han ikke lige kunne se om det også var tilfældet med skiverne bagpå. Han sagde at denne bilmodel ikke havde skiver bagpå, dette på trods af, at jeg stod og kiggede direkte på dem, det skal dog siges, at han ikke engang gad og vende sig om og kigge.. (Alle Focus 2,0 er gennem tiden blevet født med skiver bagpå) Nå men igen, jeg holdt pæn min mund, for et er, at man ikke skal sige sin syndmand imod, men ligefrem belærer ham, det holder jeg mig langt væk fra!!
Nu havde den kære synsmand, i mine øjne, efterhånden en anseelse og troværdighed som ikke kunne overgå den værste brugtvognshandler. Nå men prikken over i´et var da han lige skulle køre en lille tur, hvor han inden han starter motoren konstaterer, at der er lidt ratslør. Jeg påpeger meget forsigtigt, at en bil med sevostyring jo skal testes for ratslør med motoren tændt, han tænder herefter motoren og prøver igen, hvorefter han sagde: Nå ja det er jo også rigtigt... (hvor mange biler findes lige uden servostyring efterhårnden!)
Nå nu hvor vi lige snakkede syn, så ville jeg lige dele den med Jer.
Hilsen Martin

Sidst rettet: 1/12-07

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

02-12-2007 kl. 08:05

Jeg tror du blander tingene sammen, det er et alm. periodesyn af en bil og ikke et brugtbilsattest der tales om. Det koster langt under 1000 kr, både hos FDM og Applus.
Iøvrigt er Applus 50 kr dyrre end de små synshaller, som iøvrigt både er flinkere og mere fleksible, så jeg ved ikke hvad der skulle få mig til at vælge dem.....

Profil slettet

Profil slettet

03-12-2007 kl. 14:53

Hej Jonathan

Tror du sidder med lidt forkerte oplysninger. En Test hos Applus koster 1985kr & hos FDM 1980kr for medlemmer. Desuden er der STOR forskel på de 2 test der bliver udført.. FDM´s er mere dybdegående & omfattende... Blot til information

Mvh

Tommy

Profil slettet

Profil slettet

03-12-2007 kl. 14:55

Denne tråd er da vidst af ældre dato.. går udfra at du har fået synet din bil Flemming?

Mvh

Tommy