Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Jonas Tidemann Arp
bruger siden
22-03-2006
24-10-2007 kl. 17:34
Har den f.eks. før brudt sammen eller opført sig underligt efter tur i jylland (ca. 300km)??
Går selv med en lille drøm om at køre til Amsterdam eller andre spændende byer i min Corolla fra 1989 - men den er ik' kaskoforsikret og vil stå på hænder med lort til fødderne hvis den blev stjålet dernede.
så det bliver nok ved drømmen. ryg lige en joint for mig dernede....
Profil slettet
24-10-2007 kl. 17:58
Men jeg ville nu skifte olie, oliefilter samt luftfiler inden turen. Gammel olie er tit blandet med benzin og når den fordamper på lange ture, svinder det i olien. Det problem undgår du med ny frisk olie.
Som andre foreslår er det nødvendigt at holde øje med forbrug af vand og olie på turen. Jeg ville personligt køre på værksted inden turen og få tjecket div. kølerslanger og ledninger inden turen. Få evt. samtidig nye tændrør på og gennemgået tændingssystemet.
Derefter skulle det bare funke.... God tur.
Morten Risby Hansen
bruger siden
08-02-2006
26-10-2007 kl. 22:56
Spøg til side. Skal den også retur er det jo så 1400 km. Det kan den sagtens klare, hvis den kan køre til Storebæltsboen, men jeg er enig - kør ikke mere end 110-120 km/t og at tjekke og evt. efterfylde olie og vand for hver 500 km. Har en kammerat der kørte til Nice (ca. 1700 km) i en Porsche 356 fra '67 uden problemer (bortset fra ondt i ryggen) for et par år siden.
Profil slettet
26-10-2007 kl. 23:37
Og nej det er et sats at tage den tur, jeg havde en cinquecento 1,1 som vi kørte til holland i og den smed en tændspole da vi kom der ned. Den havde kørt 250tkm
Profil slettet