Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
21-10-2007 kl. 10:38
Hos BMW hedder det IDrive, og det er helt sikkert den ting, som anmelderne oftest sviner til ved BMW's modeller.
F.eks. er der ingen tvivl om, at BMW 5-serie er en fremragende bil. Den kører fantastisk, og motorerne er generationer foran alle konkurrenter.
Alligevel får de dårlig omtale i hver eneste anmeldelse netop pga. deres IDrive system.
OK, systemerne bliver bedre og bedre, men indtil videre er det vist mere smart en praktisk.
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
21-10-2007 kl. 12:13
Forstå mig ret - jeg synes skam ikke, at MMI eller IDrive er en dårlig ide. Og der er slet ingen tvivl om, at designet på bilens interiør bliver meget flottere, når man samler mange funktioner i en og samme drejeknap.
Jeg synes måske bare, at producenterne har sendt et produkt på markedet, som endnu ikke er helt godt nok.
Menuopbygningen minder lidt om en gammel uoverskuelig mobiltelefon. Selvfølgelig kan man lære det, men helt logisk er det nu ikke.
Jeg synes da også, at BMW's seneste IDrive version virker noget bedre end den første.
Når alt dette så er sagt, så har du helt sikkert ret i, at det findes i mange bilmærker indenfor ganske få år.
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
21-10-2007 kl. 16:02
..det er da utroligt, at I endnu ikke har givet Toyota æren for at have opfundet selve bilen...
Vi har efterhånden fundet ud af, at I er mere end normalt glade for jeres Toyotaer, men I bør dog stoppe med at slikke på interiøret, for kemikalerne stiger jer da vist til hovedet.
"MMI og alt andet suverænt udstyr har været lanceret hos toyota for længe siden" ??? Styr nu lige din brandert. Kan du ikke selv høre, hvor langt ude du er?
Jeg tror, at får meget svært ved at nævne bare et stykke moderne udstyr, som Toyota har opfundet, og de andre har taget til sig.
Og inden du selv siger det, så NEJ, det var heller ikke Toyota der opfandt airbagen, aircon, servo, centrallås
Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004
22-10-2007 kl. 01:44
Det er noget der (på billeder) minder om det i den nye CR-V og den nuværende Accord, jeg er dog ikke sikker på hvad det omfatter. Jeg håber blot at BMW, Audi og Renault vil placere knapen/knapperne på instrumentbrættet og ikke mellem forsæderne, så er den til at finde uden at fjerne øjnene fra begivenhederne foran mere end højest nødvendigt.
Med venlig hilsen Kim
Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004
22-10-2007 kl. 01:49
Med venlig hilsen Kim
Profil slettet
22-10-2007 kl. 09:58
Skulle man driste sig til at fornærme Toyota skal man nok blive sat på plads.
Flot at Toyota er verdens største bilproducent, men derfor behøver vi ikke alle sammen at kunne lide deres biler.
Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004
22-10-2007 kl. 10:14
Med venlig hilsen Kim
Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004
22-10-2007 kl. 21:17
Med venlig hilsen Kim
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
22-10-2007 kl. 21:44
Ford havde det på testniveau i nogle biler i 1971.
GM leverede det som ekstraudstyr i 1973.
I alt producerede Ford og GM ca. 12.000 biler med airbag i perioden 1973-76, men markedet efterspurgte ikke den nye teknik.
Mercedes satte airbag som standard i S-klassen i 1980, og var dermed først med airbag som standardudstyr.
Til sammenligning satte Toyota airbag i deres Camry i ca. 1987.
Hvis du har lyst, kan du selv læse mere om det her: http://en.wikipedia.org/wiki/Airbag
Profil slettet
23-10-2007 kl. 08:36
Da jeg så din overskrift glædede jeg mig til at læse en masse om MMI,
I-drive osv, istedet skal man gnavne sig igennem endnu en "toyota-krig" - det har intet med hverken humor intelligens eller agressivitet at gøre.