Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
01-11-2007 kl. 12:34
Profil slettet
01-11-2007 kl. 12:34
Michael Rosendal
bruger siden
13-03-2006
01-11-2007 kl. 20:34
Profil slettet
02-11-2007 kl. 07:24
Du kan roligt købe dig en Lupo 3L.
Jeg er lige gået fra en næsten ny sportka til en halvgammen og godt kørt til Lupo. Der er intet at komme efter, den køre som en drøm.
Forsikringen er godt nok i den tunge ende. og det kom også bag på mig da jeg netop troede jeg havde gjort mig et billig og økonomisk køb. Men jeg vil så sige at hvis det virkelig er at det er pga disse reservedele er det jo klart. Det er jo som at køre i en lille audi.
Jeg nyder hver eneste tur i den og jeg skiller mig ikke af med den. Hvis jeg skal give dig et godt råd, så undersøg markedet godt, for stor forskel på de små og hvordan de er blevet behandlet. Ud og prøv. Min er selv fra 2001 og har kørt små 200000. Men det kan du ikke mærke.
-Martin
Simon Heiede Laursen
bruger siden
17-03-2007
02-11-2007 kl. 11:28
Simon Heiede Laursen
bruger siden
17-03-2007
02-11-2007 kl. 11:28
Ole Wulff-Jensen
bruger siden
26-09-2004
03-11-2007 kl. 10:18
Jeg skal ikke befale dig hvad du skal vælge, eller nedværdige mig til at fortælle dig hvad jeg mener om ejere af særlige biler, men blot fortæle, at min oplevelse af bilen har været 90% fornøjelse, hvilket jeg synes er i orden, for en brugt bil i øvrigt.
Jeg skifter selv olie på bilen for hver 15.000 km, og laver selv bremser når behovet er der. Begge dele er utroligt let! Oliefilter køber jeg uoriginalt. Olien køber jeg i Bilka når den er på tilbud, idet de har en, der lever op til VW's krav, men som kun koster 35% af hvad VW tager for den. Skiver og klodser foran holder længe og er blevet skiftet en gang på de 160.000 km, mens bremsebakkerne er blevet skiftet to gange. Det skal dertil siges, at jeg kører mest på motorvej, og ikke så meget bykørsel.
Hjullejerne er blevet skiftet en gang, men det er nok fordi jeg kører råddent i bilen af og til, og den er ikke bygget til at krænge rundt i sving mv.
VW værksteder er meget dyre, og tandremmen skal også skiftes en gang imellem (for hver 90.000 km), hvorfor jeg bruger 3L værkstedet i Greve. De er billige, og dygtige - er mit indtryk.
Forsikringsmæssigt betaler jeg 4.200/år med kasko og selvrisiko på 2.000. Jeg er 26, og Lupo er min første "egen bil".
Jeg har hørt meget om problemer med gearkassen i Lupo 3L, men har ikke oplevet det i min. Jeg er meget tilfreds og glad for min bil. Den har en fin acceleration til mit behov, og kan skyde 173 på toppen, hvilket er fint for en lille dieselspand. Billig at eje og billig i drift. Har du et udmærket befordringsfradrag, betaler skat næsten også dit privatforbrug af diesel.
Ole Wulff-Jensen
bruger siden
26-09-2004
03-11-2007 kl. 10:20
Jeg skal ikke befale dig hvad du skal vælge, eller nedværdige mig til at fortælle dig hvad jeg mener om ejere af særlige biler, men blot fortæle, at min oplevelse af bilen har været 90% fornøjelse, hvilket jeg synes er i orden, for en brugt bil i øvrigt.
Jeg skifter selv olie på bilen for hver 15.000 km, og laver selv bremser når behovet er der. Begge dele er utroligt let! Oliefilter køber jeg uoriginalt. Olien køber jeg i Bilka når den er på tilbud, idet de har en, der lever op til VW's krav, men som kun koster 35% af hvad VW tager for den. Skiver og klodser foran holder længe og er blevet skiftet en gang på de 160.000 km, mens bremsebakkerne er blevet skiftet to gange. Det skal dertil siges, at jeg kører mest på motorvej, og ikke så meget bykørsel.
Hjullejerne er blevet skiftet en gang, men det er nok fordi jeg kører råddent i bilen af og til, og den er ikke bygget til at krænge rundt i sving mv.
VW værksteder er meget dyre, og tandremmen skal også skiftes en gang imellem (for hver 90.000 km), hvorfor jeg bruger 3L værkstedet i Greve. De er billige, og dygtige - er mit indtryk.
Forsikringsmæssigt betaler jeg 4.200/år med kasko og selvrisiko på 2.000. Jeg er 26, og Lupo er min første "egen bil".
Jeg har hørt meget om problemer med gearkassen i Lupo 3L, men har ikke oplevet det i min. Jeg er meget tilfreds og glad for min bil. Den har en fin acceleration til mit behov, og kan skyde 173 på toppen, hvilket er fint for en lille dieselspand. Billig at eje og billig i drift. Har du et udmærket befordringsfradrag, betaler skat næsten også dit privatforbrug af diesel.
Kristian Buus Spannow
bruger siden
09-10-2006
15-11-2007 kl. 23:02
Jeg har haft min 3L fra ny i aug. 2002 - bilen har p.t. kørt 338.000 km uden nævneværdige problemer.
Som Ole Jensen holder jeg den selv med service (olie, bremser osv.) da jeg også finder VW`s priser uhyrlige. Jeg har en god kammerat der kan skifte taktremmen hvilket bliver gjort for hver 80.000 (ca.) - samt skifte de forb...... forhjulslejer der har det med at gå til efter en ca. 75.000 km.
Der ud over ingen problemer !!!!
Fejl, dyre fejl, på gearkasser har jeg hørt om - og på motorene (uha-uha). Bemærkelsesværdigt nok kun på chippede biler !!! Ejere af Lupo 3L der brokker sig noget så forfærdeligt over bilens manglende evne til at holde burde måske spørge sig selv om det muligvis, måske KAN være fordi de har chippet en bil der er beregnet til 61HK så den yder op imod 120HK ???????? - Det er sgu ikke mærkeligt tingene så ikke kan holde - Lupo 3L eller andet.
Som sagt har jeg gode erfaringer med bilen - og den er VIRKELIG billig at køre i - min går stadig omkring 28 km/L (målt) ved blandet kørsel set over 1 år. (lidt mere om sommeren, og lidt mindre om vinteren). Nu skal det siges at den benyttes som arbejds/pendlerbil ca. 134 km hver dag + diverse kundebesøg (er assurandør) jeg sparer den ikke - men kører heller ikke dørtræk.
Jeg kan 100% anbefale bilen - men pas på når du køber brugt, markedet er stort, der er masser af dem så er du ikke 100% tryk ved den du kigger på - vælg hellere en anden. Og gå efter en velholdt standartbil, gerne med FDM attest.
Thomas Winther Høybye
bruger siden
12-02-2006
16-11-2007 kl. 08:25
Jeg valgte ydermere en model med Aircondition og ESP, da jeg mener det var lækkert og have, samt det gjorde den mere attraktiv at komme af med igen.
Nu skriver du ikke hvor i landet du kommer fra, men til Service af Lupoen er 3litervaerkstedet.dk i Greve og mercaribiler i (vistnok) midtjylland super gode og kompetente.
Som en anden også har skrevet, så kig på www.lupo3lklub.dk der er svar på mange af de spørgsmål som går igen.
Thomas Winther Høybye
bruger siden
12-02-2006
30-11-2007 kl. 10:54
Profil slettet
30-11-2007 kl. 17:35
hilsen freddy
Profil slettet
21-12-2007 kl. 18:01
Jeg har haft en hel ny Lupo i 2003. Virkede fint og kørte langt på literen. Solgte den dog for en "sjovere" bil...
I sommers købte jeg så en Lupo fra 1999 med 200.000km på klokken. Pæn stand... Gav 58.000 for bilen. Fik skiftet de sædvanelige dele som forhjulslejer, stort service med tandrem undervogn, bundstykke i tændingen, ledningsnet til gangstelleren, komplet bærearme,bærekugler og bøsninger, dieselpumpen ja og sikkert mere jeg ikke kan huske.
Rudehejset holdt op med at virke og derfor fik montereret el-ruder i stedet. Dør/lås-cylindre holdt også op med at virke så fik montereret c-lås med det samme.
Efter dette stod bilen mig i langt over 90.000kr
En dag kunne den intet da jeg drejer nøglen. Har haft den på et af ovenstående værksteder og da regningen nåede 18.500 for arbejdsløn sagde jeg stop. Solgte herefter bilen til 40.000kr
Ja sparegris kan man kalde sådan en Lupo. Putter masser af penge i den og vupti de er væk. Skal aldrig have en Lupo 3 L igen...
Husk de er dyre i reperationer!!
Mvh
Profil slettet
21-12-2007 kl. 18:01
Jeg har haft en hel ny Lupo i 2003. Virkede fint og kørte langt på literen. Solgte den dog for en "sjovere" bil...
I sommers købte jeg så en Lupo fra 1999 med 200.000km på klokken. Pæn stand... Gav 58.000 for bilen. Fik skiftet de sædvanelige dele som forhjulslejer, stort service med tandrem undervogn, bundstykke i tændingen, ledningsnet til gangstelleren, komplet bærearme,bærekugler og bøsninger, dieselpumpen ja og sikkert mere jeg ikke kan huske.
Rudehejset holdt op med at virke og derfor fik montereret el-ruder i stedet. Dør/lås-cylindre holdt også op med at virke så fik montereret c-lås med det samme.
Efter dette stod bilen mig i langt over 90.000kr
En dag kunne den intet da jeg drejer nøglen. Har haft den på et af ovenstående værksteder og da regningen nåede 18.500 for arbejdsløn sagde jeg stop. Solgte herefter bilen til 40.000kr
Ja sparegris kan man kalde sådan en Lupo. Putter masser af penge i den og vupti de er væk. Skal aldrig have en Lupo 3 L igen...
Husk de er dyre i reperationer!!
Mvh