Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Thomas Pedersen

Thomas Pedersen
bruger siden
21-09-2004

15-10-2007 kl. 12:04

Det kan måske godt betale sig tror det er maginaler, det fleste biler der er indreg. indenfor de sidste par maneder, står altid som det nye år og så står der længere nede hvornår de reelt er indregistreret. Der er altid leveringtid og ellers kan du jo bestemme at den først indreg. D. 1/1-2008.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Kim Kristensen

Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004

15-10-2007 kl. 17:32

I modsætning til Jacob vil jeg sige at det ikke altid kan betale sig at vente, men det kommer helt an på situationen.

Jeg hentede min nuværende (fabriksnye) bil 15/12 2006, få dage efter steg prisen med 3000 kr. Jeg påregner at have den i 9-10 år og til den tid betyder næppe noget, samtidig er den forhandler hvor jeg køber bil interesseret i dato og år for indregistreringen og ikke kun året. Jeg fik 7000 kr. mere for min brugte end 3 andre forhandlere bød, det var ikke sikkert jeg havde tjent/sparret 10.000 kr. ved at vente. Endeligt var min gamle bil godt 9 år og 6 måneder med lidt over 185.000 km på bagen, så ventetiden kunne nemt have kostet mig et service, og måske en nye køler, udstødningerør eller noget helt tredje.

Med venlig hilsen Kim

Profil slettet

Profil slettet

15-10-2007 kl. 18:35

Det betyder ikke det store om den bliver indregistreret nu eller om to måneder. Det betyder mere om det er en 2007 model eller en 2008 model. Flere bilmærker er allerede kommet med 2008 modellerne og f.eks. på Opel Vectra betyder det at den har del-læder uden merpris og det har selvfølgelig en forskel i gensalgsprisen.

Kim Kristensen

Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004

16-10-2007 kl. 15:50

Jan er jeg er nu heller ikke helt enig med.

Ser forhandleren kun på året for indregistrering er den bil du skal bytte ind jo også blevet et år ældre, når vi passere nærmeste nytår og det kunne tænkes at betyde noget for den pris forhandleren vil give.

De 4 forhandlere jeg fik bud fra, et leasingselskab, en uautoriseret og to autoriserede spurgte alle til indregistreringsdato og ikke kun år. Måske nogle forhandlere gør anderledes, gør de det må de også selv regne med at kunderne forventer en prissænkning på bilerne i forretning fra 31/12 til 1/1.

Jeg tror ikke der er nogen forhandler der i slutseddelen undlader at tage højde for evt. prisstigninger, som i givet fald vil gå ud over køberen. Så det du kan gøre er at få indført i slutsedlen, at du kan trække dig i fald at den nye bil stiger i pris eller stiger med X kr.

Forsikringsselskaber betegner (mig bekendt) en bil som har har været indregistreret til første ejer i op til 12 måneder som en ny, eller du får en ny i tilfælde af totalskade eller tyveri hvor den ikke dukker op inden for et givent tidsrum. De er bedøvende ligeglade om bilen er registret 5/10, 1/1 eller 17/3, det er 12 måneder der gælder.

Med venlig hilsen Kim

Profil slettet

Profil slettet

17-10-2007 kl. 18:18

Selvom bilen først bliver indregistreret 1-1-08 så er det da nemt at regne ud at bilen ikke er produceret denne dag, men formodentlig engang i sidste halvdel af 2007. Dette ændrer ikke bilens værdi, da 2007 modellen afgiftsberegnes efter de standardpriser der er anmeldt til Skat på det pågældende modelår. Modelår 2008 som f.eks. Opel allerede har i butikkerne beregnes så efter de standardpriser der er anmeldt for dem til Skat. Når bilen skal sælges brugt kan en god forhandler eller en privat der har kendskab til mærket tydelig kende forskel på en 07 og en 08 uanset om den er indregistreret i det ene eller andet åp. Jeg vil hellere have en 08 indregistreret i 07 end en 07 indregistreret i 08.