Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

11-10-2007 kl. 11:05

Hej Martin,

jeg er lidt i tvivl om hvad det er præcist du vil vide mht. bilerne !

Jeg har selv en 320 d touring fra 2001 (136 HK) og kan da give dig mine input - men da jeg ikke gider skrive en fristil ville det være rart at vide hvilke erfaringer du leder efter :-)

Mvh Torben

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

11-10-2007 kl. 12:07

Mht. holdbarhed behøver du ikke være nervøs - hvis service overholdes kan de holde MANGE km. Efter sigende skulle der dog være visse svagheder ved turbo og vandpumpe på modellen med 150 HK.

Mht. kvalitet, så taler det vist for sig selv.... Igen, under forudsætning af at bilen er passet !

E46 modellerne har efter sigende en svaghed ved bagtøjet (vist nok noget med revner i svejsninger) der kan blive meget dyr at udbedre - dette vil dog blive opdaget ved en FDM test eller ved gennemgang på et BMW værksted.

Jeg har fået skiftet luftmassemåler ved. 85.000 km og remskive ved. 120.000 km ellers kun normale service. Mht. luftmassemåler er det meget normalt ved biler med turbo uanset mærke.

Gå efter en model hvor alle service er overholdt med tilhørende servicehæfte. Og sørg for at få bilen tjekket hos FDM eller på et BMW værksted.

Jeg har min til salg hvis du er interesseret.

Mvh Torben

Profil slettet

Profil slettet

11-10-2007 kl. 12:09

Mht. holdbarhed behøver du ikke være nervøs - hvis service overholdes kan de holde MANGE km. Efter sigende skulle der dog være visse svagheder ved turbo og vandpumpe på modellen med 150 HK.

Mht. kvalitet, så taler det vist for sig selv.... Igen, under forudsætning af at bilen er passet !

E46 modellerne har efter sigende en svaghed ved bagtøjet (vist nok noget med revner i svejsninger) der kan blive meget dyr at udbedre - dette vil dog blive opdaget ved en FDM test eller ved gennemgang på et BMW værksted.

Jeg har fået skiftet luftmassemåler ved. 85.000 km og remskive ved. 120.000 km ellers kun normale service. Mht. luftmassemåler er det meget normalt ved biler med turbo uanset mærke.

Gå efter en model hvor alle service er overholdt med tilhørende servicehæfte. Og sørg for at få bilen tjekket hos FDM eller på et BMW værksted.

Jeg har min til salg hvis du er interesseret.

Mvh Torben

Jakob Torgersen

Jakob Torgersen
bruger siden
29-07-2005

11-10-2007 kl. 16:45

Hej Martin

Jeg er den lykkelige ejer af en 320D sedan, årgang 2001 (136 HK). I sidste uge rundede jeg 382.000 km., som jeg har kørt uden problemer. SKAL man absolut brokke sig over noget, skulle det lige være, at bilen er næsten umulig at skille sig af med igen, da man ikke nænner at sælge den igen - du finder ganske enkelt ikke finder noget bedre på brugtmarkedet til prisen. Du får flot design, gode præstationer, god økonomi og prestigeværdi i én og samme bil - derudover er interiøret stort set umuligt at slide op. Min kabine er stadig som næsten ny. HUSK at køre den til service for hver 22.500 km. Held og lykke!

Jakob