Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

04-10-2007 kl. 11:40

De gamle med de små forlygter (fra før 2002 mener jeg) er ikke så sikre som de nyere - derudover er interiøret også "mere lækkert" end i de gamle.

Ellers et godt bud på en rummelig familiebil - motormæssigt ville jeg nok anbefale en 1,6 HDI, hvis pengene kan række til det. Har selv en 1.6 benzin, og man har altså brug for diesel-motorens bundtræk, hvis man kører lidt frisk eller på motorvej - her er forbruget i benzinudgaven bestemt heller ikke noget man skal nævne for miljøministeren ;-)

Min 2005'er har gået 30.000 km og har netop fået skiftet de bagerste bremseskiver (av = 2300 kr.) hos Citroën da de var rustne - sandsynligvis fordi jeg ikke bremser nok? Ellers har jeg ikke haft andre problemer og Berlingo skulle generelt være rimelig fornuftig som brugtbil - nogle ejere rapporterer dog om lidt el-problemer, men eventuelt kan du læse brugttest her på siden og hos FDM, ligesom du kan besøge mandagsbil.dk og læse om andres genvordigheder med deres Berlingo.

Overordnet dog ubetinget en anbefaling, hvis du kan leve med de ting der følger med kasseformen og den lidt gammeldags konstruktion - vindstøj, forbrug, lidt sidevindsfølsom etc.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

04-10-2007 kl. 11:51

Jeg kan også kun anbefale berlingoen. Jeg har en 2,0 hdi fra 2003 som nu har kørt 147000 km. Af elproblemer har der været et selestrammerstik under førersædet, en abs-føler (skiftet på garantien) og ratmodul (blinker- og viskerarm. også skiftet på garantien). Fik nye skiver/klodser foran ved 80000 km og skal have det igen snart. Derudover kun alm. service.

Hold øje med skydedørene, da de godt kan sidde skævt og slå maling af, hvis man smækker dem for hårdt.

Dieselmotoren passer godt til bilen.

Vh Anders

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg