Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Martin S.
bruger siden
25-03-2007
26-09-2007 kl. 12:35
Jeg syntes umiddelbart, at det lyder som nogle fornuftige forhandlingsobjekter. Du skal forhøre dig hos to eller tre Toyota forhandlere og så har du en idé om, hvad du kan regne med.
Du skal regne ud, hvor mange kilometer du kører årligt, før du kan overveje serviceaftale. Hvis du kører mange kilometer kan det være en idé, men har du normal kørsel så tvivler jeg på det kan betale sig. Få prisen på service og så kan du regne det ud, for jeg vil næsten lægge hovedet på blokken med at påstå, at der ikke kommer nogle uforudsete udgifter. Hvis der mod forventning kommer det så vil det højst sandsynligt være omfattet af garantien eller blive taget af Toyota på kulancen.
Mht. finansiering så ville jeg høre forhandleren samt min bank, sæt de tilbud op mod hinanden og vupti. En god idé er at tage den månedlige ydelse og gange op med de antal måneder som du skal afbetale OG lægge stiftelsesomkostninger mv. oveni så har du den reelle tilbagebetalingspris glem alt om at kigge på renter for lav rente er næsten sammenhængende med gebyrer og høj kan være helt uden og så kan det være den med den høje rente som bedst betaler sig. Du skal vælge et lån på 4-5 år, da du så hurtigt får skabt en "friværdi" i din bil, som du så senere hen kan bruge til udbetaling af næste bil. Det er direkte tåbeligt at låne over mere end 5 år, da man oftes skylder mere i bilen en dens reelle handelsværdi.
God fornøjelse
Martin
Profil slettet
26-09-2007 kl. 12:40
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
26-09-2007 kl. 12:56
Se f.eks.: http://www.diba.dk/bil/?id=785
Her kan du regne ud, hvad de kan låne dig pengene til, og bruge denne pris til at presse forhandleren. Diba er som regel ret billige, så hvis forhandleren matcher eller endda underbyder det, så har du et ok tilbud.
Se også: http://www.bilrabat.dk/lagersalg.htm
De kan give en rabat på 7.500 kr på en ny Yaris diesel, så du kan forvente at kunne forhandle dig til en rabat i samme størrelsesorden.
Rabatten vil være større for dig, hvis du får den udbetalt i ting (f.eks. vinterdæk, måtter, anlæg etc) istedet for penge, da forhandleren så kun mister indkøbsprisen.
Martin S.
bruger siden
25-03-2007
26-09-2007 kl. 12:59
Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006
26-09-2007 kl. 18:24
Selvfølgelig er det verdens bedste diesel, langt bedre end BMW 530d
Martin S.
bruger siden
25-03-2007