Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Martin S.

Martin S.
bruger siden
25-03-2007

26-09-2007 kl. 12:35

Det er et fornuftigt bilvalg, som ikke er omfattet af flådeejeres heftige rabatter på nypriserne.

Jeg syntes umiddelbart, at det lyder som nogle fornuftige forhandlingsobjekter. Du skal forhøre dig hos to eller tre Toyota forhandlere og så har du en idé om, hvad du kan regne med.

Du skal regne ud, hvor mange kilometer du kører årligt, før du kan overveje serviceaftale. Hvis du kører mange kilometer kan det være en idé, men har du normal kørsel så tvivler jeg på det kan betale sig. Få prisen på service og så kan du regne det ud, for jeg vil næsten lægge hovedet på blokken med at påstå, at der ikke kommer nogle uforudsete udgifter. Hvis der mod forventning kommer det så vil det højst sandsynligt være omfattet af garantien eller blive taget af Toyota på kulancen.

Mht. finansiering så ville jeg høre forhandleren samt min bank, sæt de tilbud op mod hinanden og vupti. En god idé er at tage den månedlige ydelse og gange op med de antal måneder som du skal afbetale OG lægge stiftelsesomkostninger mv. oveni så har du den reelle tilbagebetalingspris glem alt om at kigge på renter for lav rente er næsten sammenhængende med gebyrer og høj kan være helt uden og så kan det være den med den høje rente som bedst betaler sig. Du skal vælge et lån på 4-5 år, da du så hurtigt får skabt en "friværdi" i din bil, som du så senere hen kan bruge til udbetaling af næste bil. Det er direkte tåbeligt at låne over mere end 5 år, da man oftes skylder mere i bilen en dens reelle handelsværdi.

God fornøjelse

Martin

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

26-09-2007 kl. 12:40

Med hensyn til finansiering, så kan du jo sådan set være ligeglad med hvad renten er og hvad stiftelsesomkostningerne er, det du skal kigge på er: Få et tilbud fra banken og fra forhandleren, men ud fra de samme kriterier, dvs samme antal ydelser og samme udbetaling så kan du jo se hvad du skal give i afdrag på bilen per måned og der hvor det så er billigst, der skal du jo nok finansiere den.

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

26-09-2007 kl. 12:56

Du kan få meget hjælp til din forhandling, blot ved at kigge lidt rundt på nettet.

Se f.eks.: http://www.diba.dk/bil/?id=785
Her kan du regne ud, hvad de kan låne dig pengene til, og bruge denne pris til at presse forhandleren. Diba er som regel ret billige, så hvis forhandleren matcher eller endda underbyder det, så har du et ok tilbud.

Se også: http://www.bilrabat.dk/lagersalg.htm
De kan give en rabat på 7.500 kr på en ny Yaris diesel, så du kan forvente at kunne forhandle dig til en rabat i samme størrelsesorden.
Rabatten vil være større for dig, hvis du får den udbetalt i ting (f.eks. vinterdæk, måtter, anlæg etc) istedet for penge, da forhandleren så kun mister indkøbsprisen.

Martin S.

Martin S.
bruger siden
25-03-2007

26-09-2007 kl. 12:59

Nu er der nogle bilfinansieringsselskaber som reklamerer med 3-4% rente, men når folk får tilsendt papirerne så kan der være gebyrer op imod 10 tkr, dette beløb bliver tilskrevet bilens værdi og det er jo ikke korrekt..

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

26-09-2007 kl. 18:24

Jamen det er jo ingen Carina E med undervognsbehandling......
Selvfølgelig er det verdens bedste diesel, langt bedre end BMW 530d

Martin S.

Martin S.
bruger siden
25-03-2007

26-09-2007 kl. 18:31

Selvfølgelig er en syv år gammel bil penge værd, men det er dæleme ikke meget, medmindre den har haft en nypris på +500 kr. Hvis du fks. har en Avensis fra 00 og skal sælge den idag og købe en ny Avensis lad os sige begge er 2,0 så får du altså dårligt nok til udbetalingen når du sælger den gamle også skal man ud og have dyre lån, kassekredit el. lign for at stille med udbetalingen.. Beklager, hvis jeg ikke har udtrykt mig klart nok og trådt nogle over tæerne..

Martin