Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

19-09-2007 kl. 09:00

Se www.motortalk.de under Passat 3C
eller www.passat3c.de

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

20-09-2007 kl. 12:12

Det er et faktum at Passat´en er for dyr i forhold til hvad man får for pengene. Det er også et faktum at VAG gruppens TDI´erne larmer mere end en fint indstillet commonrail (ex. dci i renault). Hvis man derimod ønsker power under pedalen er reaktionen i VAG TDI nok mere brutal.
Det er også et faktum at den nye serie Passat har kvalitetsproblemer. Spørg bare Falck, Dansk Autohjælp osv.

@ Daniel: Jeg skal selv snart skifte min nuværende hatchback til stationcar og kiggede også en del på Passat. Jeg syntes dog ikke at pris og kvalitet hænger sammen og er på nuværende tidspunkt nået til den nye Mondeo, Accord eller Octavia. For Octavia´ens vedkommende tæller at de har VAG grupens suværene 2,0 TFSI motor bare 100.000 billigere end Passat.

Profil slettet

Profil slettet

20-09-2007 kl. 20:16

Hej Daniel

Vi har en Passat St. Car Comfortline med 1,9 TDi fra november 2005.

Vi er generelt meget glade for bilen.

Den er rummelig, komfortabel og har en velindrette kabine. Der er god plads, så både forsæde- og bagsædepassagere kan finde sig en god siddestilling. Sæderne er faste og giver god støtte. Generelt er bilen lydsvag ved marchhastighed, vi kørte uden det mindste på ferie i Mellemitalien og tilbage. Motoren er dog larmende under acceleration.

Skal du foretage en hurtig overhaling er en nedgearing nødvendig med den lille dieselmotor. 2,0 motoren har mere overskud. 2,0 udgaverne leveres også med seks gear og det sidste gear savner jeg en gang imellem.

Vi har haft reklamation over en skæv bagklap, som blev lavet over garantien (rettet til og lakering af bund af bagklap).
Vi har også haft problemer med et tikkende klimaanlæg (optrådte typisk på en kolde morgen). Anlægget er blevet nulstillet af flere omgange og fejlen har ikke optrådt længe (men nu kommer den koldere tid, så må vi se). Jeg læste iøvrigt på et tidspunkt, at informationschefen fra SMC udtalte, at vedrørende de klikkende klimaanlæg, så ventede de svar fra fabrikken om det var en egenskab ved anlægget!!!!

Som tidligere skrevet, så er vi glade for bilen og har ikke fortrudt vores skifte fra en Octavia St. Car. (Den var vi også meget glade for, men den blev for lille på bagsædet.)

Held og lykke med biljagten, set fra dette skrivebord går du ikke fejl af en Passat, men bedste råd er ud for at prøve de forskellige alternativer.

Venligst

Jan H