Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

16-09-2007 kl. 14:50

..anskaffet min egen bil endnu. Jeg har dog ikke planer om at købe en ny, men en brugt. Jeg har, fra jeg fik kørekort(som 18 årig) kørt mellem 15000 - 20000 km om året, privat & erhvervskørsel. Men kombinationen af at være 24 år & mand, er desværre, nok grund til at forsikringsselskaberne nærmest betragter en som "kriminel".

Jeg har i flere omgang forsøgt at snakke med diverse forsikringsselskaber, om en "fornuftig" bilforsikring. Men hver gang er jeg blevet mødt af en særdeles arogant "sælger", som mente jeg skulle være taknemmelig for 15.000-20.000 kr i forsikring og det samme i selvrisiko.

Eneste alternativ vel at hoppe på en gammel Skoda Felicia og så håbe man kan følge med rusten....

Held & lykke til Morten...

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Thomsen

Martin Thomsen
bruger siden
28-03-2005

18-09-2007 kl. 13:16

Hvis du er under 25, så har alka i samarbejde med vejle kommune et super tilbud. Det er mest rentabelt hvis du er max 22 år.

Du skal på et 1 dags "respekt for fart" kursus på flyveplads vandel. Det koster 3400,- incl transport og mad. Når du har gennemført dette, hopper du et trin op på forsikringsstigen + "ungdomstillægget" bortfaldet (det er en besparelse på 45-60%). Jeg har gennemført dette kursus, og jeg kan få kaskoforsikret en ny Mazda 3 2,0 til 285.000 for ca. 9900,- om året.. Det er der vist ikke mange andre forsikringsselskaber der kan prale med, medmindre du køber din bil ved chevrolet/mishu.

læs mere på www.respekt.dk .. Det kan godt betale sig

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg