Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

15-09-2007 kl. 11:33

Hej Pia
Min familie og jeg er blevet den lykkelige bruger af en VW Touran, som opfylder behovet for 6-7 siddepladser. VW har en fed kvalitet. Umiddelbart syntes VW dyrere end sammenlignelige biler men af bitter erfaring ved jeg, at "de andre" mærker ikke helt lever op til forventningerne når først bilen skal bruges for alvor.
Gå efter dieselmodeller, som har bundtrækket til de sommetider tungt lastede biler.
Skal du have barnevogn med skal du op i VW Sharan-størrelsen for, at have et brugbart bagagerum sammen med 6-7 siddepladser i brug.
God jagt og husk, at pakke hele familien når du skal ud og kigge på ny bil så I kan prøve den sammen.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Michael N

Michael N
bruger siden
06-04-2005

15-09-2007 kl. 12:08

Kia Carens er en relativ ny model som koster under 300.000 fra ny den kører fint og har 5 års garanti - men prestige værdi er der ikke meget af + du skal forvente at værdi tabet er lidt større end hos andre mærker.

VW Touran er et godt bud omend den er dyr.

Så er der den nye Citroen C4 grand Picasso

Mazda 5

Renault Grand Scenic er også et godt bud, har inden for de seneste måneder slået flere andre modeller i en test på auto bild dk.

Hoved problemet med disse modeller er at der er minimal bagage plads hvis alle sæder er i brug - og sikkerheden på dem på de bagerste rækker er ikke god.

Derfor ville jeg kigge efter en Honda FR-V se dette link
http://bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?Source=1&AdId=133301321

lækker bil med plads til 6 personer og deres bagage.

Profil slettet

Profil slettet

16-09-2007 kl. 13:55

Der er også en Opel Zafira eller en Fiat Doblo, hvis du vil have en billig bil, så finder du nok ikke en der er billigere en Fiat Doblo.

Profil slettet

Profil slettet

16-09-2007 kl. 17:42

køb en toyota carina:-)
spørg til side, hvad prislag ligger jeres buget på og skal der være plads til klap- eller barnevogn?..der er kun honda og fiat der har plads til 6 og deres bagage,de så kaldt 7pers mpvér klare 2 stk plastikposer, ellers kig på en wv bus som 8 eller 9 pers.

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

19-09-2007 kl. 11:29

Hej Pia.

De fleste MPV'er er for små, hvis man skal bruge tredje sæderække i mere end nødstilfælde.
Jeg vil dog mene, at Citroen C4 Grand Picasso er undtagelsen.
Det er den største MPV i klassen, og faktisk den eneste med et fornuftigt størrelse bagagerum.
Pga. bilens størrelse tilbyder den mere benplads på tredje sæderække end de andre, og den har faktisk lidt bagagerum tilbage, når alle tre sæderækker er i brug.

Det er jo også et sikkerhedsspørgsmål.
Mange MPV'er har en tredje sæderække, hvor ryglænet stort set læner sig mod bagruden.
Jeg tror, at de færeste ville ønske at sidde på den plads ved en påkørsel bagfra.

Ikke mindst når det gælder MPV'er er størrelsen vigtig, så jeg synes klart, at det taler for Citroen C4 Grand Picasso.

Søren..

Profil slettet

Profil slettet

26-09-2007 kl. 17:01

Hej Pia.
der er jo også chrysler grand voyager, der er plads også til bagage selvom man benytter alle sæder i den, og en dejlig kørselskomfort er
der i den, dejlig vogn har selv en mvh. Jørn

Profil slettet

Profil slettet

05-10-2007 kl. 22:13

Hej Pia
Der er mange kloge svar på dit spørgsmål,men det koster....
Vi er en familie på 6 og vi har lige købt en gammel men meget fin volvo 245 7pers. for 15000 kr men for 50-60000 kan man få en 740 også 7 pers. med mange km tilbage,driftsikker og sikker transport. Mercedes har også modeller med plads 7 og begge biler har plads til den daglige bagage(skoletasker,indkøb,liftkasse mv.) men til ferier nok er det nødvendigt med en tagbox.

Profil slettet

Profil slettet

05-10-2007 kl. 22:14

Hej Pia
Der er mange kloge svar på dit spørgsmål,men det koster....
Vi er en familie på 6 og vi har lige købt en gammel men meget fin volvo 245 7pers. for 15000 kr men for 50-60000 kan man få en 740 også 7 pers. med mange km tilbage,driftsikker og sikker transport. Mercedes har også modeller med plads 7 og begge biler har plads til den daglige bagage(skoletasker,indkøb,liftkasse mv.) men til ferier nok er det nødvendigt med en tagbox.

Mogens Bøgh Vindbjerg

Mogens Bøgh Vindbjerg
bruger siden
17-07-2003

18-10-2007 kl. 15:08

Hvad med :http://www.bilbasen.dk/cars/usedcars/showcar.aspx?source=2&adid=128951

Vi er rigtig glade for den men overvejer en endnu større (VW Multivan). Kører 16 km/l og den er ikke kedlig at køre i. Enig i at Touran kun til nøds kan gå til 5+ personer. Her har alle 7 hvert deres eget sæde og der er plads bag de to bagerste sæder...
Og vælg diesel - også selv om du ikke kører vild langt. Det KAN Svare sig!