Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Thomas Pedersen

Thomas Pedersen
bruger siden
21-09-2004

14-09-2007 kl. 19:41

kan de nu osse passe at motoren er 12 år ældre end bilen?
det havde jo nok heller ikke kostet noget at kigge under bilen for at se om den var blevet undervognbeh.
Men ellers er du blevet en del erfaringer rigere så det ikke sker igen.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

15-09-2007 kl. 12:31

Du har fravalgt garanti og reklamationsret ved at købe bilen privat og derved sparet de penge forhandleren ville have tjent.
Hvis du ikke kan se om bilen er undervognsbehandlet eller har en 23 år gl. motor i burde du nok have allieret dig med en som kunne.
Du har ikke noget at komme efter mht. sælger. Uanset om han så har fortalt dig det er en BMW 530 og det reelt er en Fiat 127.

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

15-09-2007 kl. 12:50

Hej Diana.

Jeg er nu ikke helt enig i de andre indlægs fortolkningerer loven omkring handel med bil mellem private.
Selvfølgelig har du ikke samme rettigheder overfor en privatperson, som du ville have overfor en forhandler.
Men det betyder altså ikke, at en privatperson bare kan fylde dig med løgn, og så slippe godt fra det.

Det kræver selvfølgelig, at du kan bevise, at han har løget, samt at han var helt klar over sin løgn.
Hvis han selv har fået skiftet motoren, burde den del ikke være et problem.

Dernæst skal du være villig til at køre en sag imod ham.
Det kan være tungt og opslidende med en retsag, så man skal være villig til at gå det igennem.

Og til sidst skal han være i en økonomisk tilstand, hvor han reelt kan betale dig tilbage.
Den del kan du selvfølgelig ikke selv gøre så meget ved.

I første omgang synes jeg dog, at du skal kontakte ham, og forsøge at tale ham til rette.
Tag en uvildig person med, så du har et vidne, hvis han taler over sig.
Måske kan han godt selv se, at han har lavet noget lort, og hvis han ikke vil lade handlen gå tilbage, kan du evt. i det mindste få en kompensation.

Det er da forsøget værd.

Kenneth Bon Nielsen

Kenneth Bon Nielsen
bruger siden
01-04-2005

17-09-2007 kl. 08:23

Jeg er enig med Søren.
Der er en grund til, man skriver slutseddel - ellers kunne man bare skrive en 'kvittering for modtaget bil og penge'.

Kontakt ham og bed ham kommentere på tingene. Det med undervognsbehandlingen tror jeg højst du kan få forhandlet et afslag hjem på - men det andet er mere alvorligt.

Hvis man benytter en slutseddel her fra BilBasen, kan sælger endda markere i "Ved ikke" under motorskift.

Held og lykke med sagen.

Mvh.
Kenneth Bon