Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Henrik Rathje

Henrik Rathje
bruger siden
06-03-2004

12-09-2007 kl. 18:45

Du kommer ikke udenom en Fabia. En utroligt velkørende lille bil, med høj sikkerhed, ESP osv.

Garantien er "kun" på 2 år, men modellen er meget driftsikker, og fejlene på forrige model var meget få. Faktisk har Skoda (og især Fabia) en langt bedre fejlstatistik end VW (og på mange områder også bedre end Audi) som jo i bund og grund er "samme" bil.

Du kan få en demomodel af en 1.4 for ca. 140.000, men hvis du kan nøjes med en 1.2 (vælg dog 70 hk udgaven!), så fås en sprit ny for 135.000 + lev.

Hvis I har forbehold overfor mærket Skoda (det har jo ikke den store prestige, selv om bilerne er bedre end VW!), så kan jeg også anbefale en Hyundai Getz 1.4 (vælg den med ESP!).. fås også til ca. 135.000 + lev.
Den har lidt flere kræfter (97 hk), men har ikke helt så fin benzinøkonomi, og koster derfor lidt mere i afgift (1520 pr.år - mod 760 for en Fabia 1.2 eller 1010 for en Fabia 1.4).

Sikkerheden, rustbeskyttelsen og køreegenskaberne er lige tanden bedre i Fabia, mens Getz har flere kræfter og bedre garanti (3 år).

Prøv dem begge.. helst samme dag, så er de nemmere at skelne imellem.

God fornøjelse :-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Carsten Jensen

Carsten Jensen
bruger siden
06-01-2004

12-09-2007 kl. 19:32

Er du glad for dine penge på sigt skal du købe en Fabia, og kun den nye model, uanset hvor meget forhandleren har af den gamle udgave(stationcar). Glem Suzuki, det er low budget, uanset om den kører godt.
For lidt mere end 140.000 får du en Opel Corsa 1,2.og det er bestemt ikke en dårlig bil.
Men lad hjertet bestemme og vær glad

Henrik Rathje

Henrik Rathje
bruger siden
06-03-2004

12-09-2007 kl. 19:56

Low budget.. tjaee.. den er billigere end mange andre, men jeg synes nu meget godt om den, MEN jeg synes den støjer lidt for meget, men den er ski.. sjov at køre i. Den er også langt bedre bygget end tidligere tiders Suzuki!

Den kræver dog supplerende rustbeskyttelse, og ikke mindst Aircondition, da den pga. sine store ruder, og vinkler, af en eller anden grund bliver varmere i kabinen end mange andre.. lidt underligt, men sådan er det bare.

Colt er jeg ikke meget for, synes den kører langt dårligere end de andre, og så er den MEGET plastik-agtig. Så jeg ville hellere købe en Swift end en Colt..

Men prøv først en Fabia.. det er en dejlig bil.. og man føler den er mere luxus-agtig end de andre.

Henrik Rathje

Henrik Rathje
bruger siden
06-03-2004

12-09-2007 kl. 19:58

At give de andre ret.. KUN den nye Fabia! .. den koster ikke mere, og er noget bedre end den gl. model... men hvis du kigger på en 2-3 år gammel brugtbil, så er Fabia i den gl. model et super køb!..

Men som ny bil er den nye Fabia langt bedre!

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

13-09-2007 kl. 09:31

Colt er en lækker bil. Og i modsætning til alle de andre, så leveres den som standard med aircon, alufælge, ESP, regnsencor, cd-radio med mp3, og meget mere.
Hvis du skal have de andre modellerop på Colt's udstyrsniveau, så bliver de meget dyrere.
Tjek evt. http://www.coltinsport.dk/ hvor Colt sammenlignes med konkurrenterne.
Jeg synes, at det er et af de absolut bedste tilbud i klassen.
Og til førstegangskøbere tilbyder de tilmed billig forsikring.