Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Martin S.
bruger siden
25-03-2007
10-09-2007 kl. 12:03
Der kan være to indikatorer for, at en bil får ny motor..
Den ene kan være den tidligere ejer har været meget uheldig og haft et komplet motorhaveri, det kan være fordi den har smidt al olien el. lign.
Den anden og mere sandsynlige er den bil har fået så mange prygl, at en forhørsleder i stasitiden, ville være forlegen.. Det er ikke normalt, at en TDI motor skal skiftes efter 270 t.km.. Du skal gennemgå alle papirer på bilen nøje, selvfølgelig servicebog, men også regninger for reperationer gennem bilens historie. Du kan kigge efter om bilen flere gange har fået skiftet kobling, undervognskomponenter mv. Hvis det er tilfældet så hold dig langt væk, for så er det et spørgsmål om tid, før at der kommer noget nyt.
God fornøjelse
Martin
Den ene kan være den tidligere ejer har været meget uheldig og haft et komplet motorhaveri, det kan være fordi den har smidt al olien el. lign.
Den anden og mere sandsynlige er den bil har fået så mange prygl, at en forhørsleder i stasitiden, ville være forlegen.. Det er ikke normalt, at en TDI motor skal skiftes efter 270 t.km.. Du skal gennemgå alle papirer på bilen nøje, selvfølgelig servicebog, men også regninger for reperationer gennem bilens historie. Du kan kigge efter om bilen flere gange har fået skiftet kobling, undervognskomponenter mv. Hvis det er tilfældet så hold dig langt væk, for så er det et spørgsmål om tid, før at der kommer noget nyt.
God fornøjelse
Martin
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
10-09-2007 kl. 17:30
Jeg har altid haft lidt svært ved at forstå, at folk er villige til at betale meget mere for en bil med en ombytningsmotor, end en med originalmotor.
OK, selvfølgelig er det da bedre med en ny motor, men hvad med alle de andre sliddele på bilen?
Når en bil har kørt 300.000 km, er den altså godt slidt - og det er den iøvrigt uanset om det er en Mercedes, Toyota eller Fiat.
Bare fordi man skifter motoren, får man jo ikke en ny bil.
Jeg har personligt aldrig haft en bil, hvor motoren blev slidt op, men jeg har haft en, hvor den komplette undervogn var slidt op, og det er altså heller ikke billigt.
Jeg vil give Martin ret.
Hvis motoren er skiftet, er bilen med forholdsvis stor sandsynlighed blevet kørt hårdt eller ikke blevet serviceret ordentlig.
Begge dele har sikkert også haft en indvirkning på resten af bilen.
Jeg ville ihvertfald passe meget på.
OK, selvfølgelig er det da bedre med en ny motor, men hvad med alle de andre sliddele på bilen?
Når en bil har kørt 300.000 km, er den altså godt slidt - og det er den iøvrigt uanset om det er en Mercedes, Toyota eller Fiat.
Bare fordi man skifter motoren, får man jo ikke en ny bil.
Jeg har personligt aldrig haft en bil, hvor motoren blev slidt op, men jeg har haft en, hvor den komplette undervogn var slidt op, og det er altså heller ikke billigt.
Jeg vil give Martin ret.
Hvis motoren er skiftet, er bilen med forholdsvis stor sandsynlighed blevet kørt hårdt eller ikke blevet serviceret ordentlig.
Begge dele har sikkert også haft en indvirkning på resten af bilen.
Jeg ville ihvertfald passe meget på.