Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
01-09-2007 kl. 16:10
Hej.
Når du vælger denne biltype, så går jeg ud fra, at pladsen er vigtig.
Dermed er Zafira bedste køb, da den er noget større end Corolla Verso.
For kort tid siden, var der en sammenlignende test af de mest populære MPV'er på markedet - jeg mener, at det var i FDM's Motor-blad.
I denne test sluttede Renault Scenic faktisk på førstepladsen foran Citroen Grand Picasso. Både Verso og Zafira var også med i testen.
Jeg vil anbefale dig at skaffe og læse denne test, da den kommer med fordele og ulemper ved alle MPV'erne. Så kan du jo selv vælge, hvad der er vigtigt for dig.
Når du vælger denne biltype, så går jeg ud fra, at pladsen er vigtig.
Dermed er Zafira bedste køb, da den er noget større end Corolla Verso.
For kort tid siden, var der en sammenlignende test af de mest populære MPV'er på markedet - jeg mener, at det var i FDM's Motor-blad.
I denne test sluttede Renault Scenic faktisk på førstepladsen foran Citroen Grand Picasso. Både Verso og Zafira var også med i testen.
Jeg vil anbefale dig at skaffe og læse denne test, da den kommer med fordele og ulemper ved alle MPV'erne. Så kan du jo selv vælge, hvad der er vigtigt for dig.
Profil slettet
01-09-2007 kl. 19:23
Jeg har kørt begge biler og foretrækker personligt Zafira, da jeg bedre kan lide måden den kører på samt at 1,9 150HK er en brutal stærk motor stadig med brændstoføkonomien i orden når du triller derudaf.
Toyotaen synes jeg kører på en mere ligegyldig/uinspirerende måde.
Ud fra det jeg kender til de to biler vurderer jeg at kvaliteten er absolut i orden på begge.
Toyotaen synes jeg kører på en mere ligegyldig/uinspirerende måde.
Ud fra det jeg kender til de to biler vurderer jeg at kvaliteten er absolut i orden på begge.
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
02-09-2007 kl. 18:55
Hej.
Igen vil jeg anbefale at skaffe FDM's test af de meste solgte MPV'er.
Det kræver et login at læse testen på nettet, men der et lille klip fra testen på: http://www.fdm.dk/public/omfdm/fdmnetTV/bedstefamiliebil.htm
..desværre taler de i klippet stort set kun om Scenic, som er deres testvinder.
Iøvrigt sjovt at Kasper overvejer Renault'en pga. økonomien, for FDM har den faktisk som dyreste bil i feltet, når alle omkostninger er medregnet. De kårede den dog alligevel som vinder.
Personligt ville jeg nok vælge Grand Picasso - ikke mindst pga. bilens kæmpe bagagerum. Den er meget større end alle andre MPV'er i testen. Og med 1,6 HDI i VTR+ udgaven er den faktisk både forholdsvis billig og velkørende.
Igen vil jeg anbefale at skaffe FDM's test af de meste solgte MPV'er.
Det kræver et login at læse testen på nettet, men der et lille klip fra testen på: http://www.fdm.dk/public/omfdm/fdmnetTV/bedstefamiliebil.htm
..desværre taler de i klippet stort set kun om Scenic, som er deres testvinder.
Iøvrigt sjovt at Kasper overvejer Renault'en pga. økonomien, for FDM har den faktisk som dyreste bil i feltet, når alle omkostninger er medregnet. De kårede den dog alligevel som vinder.
Personligt ville jeg nok vælge Grand Picasso - ikke mindst pga. bilens kæmpe bagagerum. Den er meget større end alle andre MPV'er i testen. Og med 1,6 HDI i VTR+ udgaven er den faktisk både forholdsvis billig og velkørende.