Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Ejner Skræddergaard

Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003

22-08-2007 kl. 07:36

Kære Martin, jeg tror du gør livet svært for dig selv. Hvis du vil have en Colt, så spørg tre forhandlere den, der kommer med det rigtige tilbud har vundet.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Mikael Foldager

Mikael Foldager
bruger siden
06-01-2004

22-08-2007 kl. 12:34

Vi ser mange indlæg omkring rabatter på nye biler herinde.
Hvorfor er der ingen folk der går op i rådgivning og servicen hos de enkelte forhandlere??
Det er jo nemt at surfe rundt og få en eller anden rabat. Størrelse afhænger ar mærke og model.
Vi ved jo alle at hvis man har købt en "leasingtype" såsom Opel Vectra, Toyota Avensis, Ford Mondeo etc. og ikke har fået 40.000 i rabat så er man blevet snydt så det driver.
Andre mærker har ingen rabatmuligheder - men har til gengæld en helt suveræn pris i forvejen!!
Det er jo gynger og karusseller venner.
Jeg har en kammerat der netop har købt sig den nye Mondeo 2,0TDCi 130HK st.car med aut.gear - og fået 50 i rabt, hvilket jo som sådan er fin nok. Den endte så med det ekstraudstyr han skal have på på 420.000
MEN MEN MEN....så kan jeg ikke lade være med at tænke på en anden kammerat.
Han har købt den nye SEAT Altea XL 2,0TDi med et suverænt gearsystem kaldet DSG. Den har alt i udstyr (mere end det Ford´en kommer op på med ekstraudstyr) - og STARTER gud hjælpe-mig i en pris fra 370.000...
Har får han dog max 10.000 i rabat eller noget i den stil - men kan i se pointen???
Jeg ved i hvert fald godt hvilken bil jeg valgte!
Stop rabat-rabat-rabat-rabat hungsten - for de mærker der yder store rabatter - det er sjovt nok også de mærker der har langt de dårligste afskrivninger.
Man får jo kastet en gammel Mondeo i nakken efter sig når man kigger på brugte biler - og det samme i øvrigt med andre "rabat-mærker" som en 406, en C5, en Vectra, en Alfa etc....

Jeg synes bare folk skal lære at sammenligne på bundlinien, sammen holde udstyrsniveauer, motorer, køreoplevelser mv - end at kigge på det beløb lige ovenover bundlinien der hedder rabat!

Noel Juul Christensen

Noel Juul Christensen
bruger siden
01-08-2006

08-09-2007 kl. 19:28

Jeg var nede og få tilbud på den ved Motor Depotet i Viby J (8260) og fik - uden at spørge, tilbudt 3000,- i rabat :) Jeg er dog ikke pjattet med gearskiftet, så det bliver formentlig ikke sådan en vogn jeg ender med, udover det så synes jeg det er en rigtig fin lille vogn.

MVH Noel

Profil slettet

Profil slettet

10-09-2007 kl. 08:10

Fik 5000 Kr. i rabat på ny colt - efter 5 forhandlere er min vurdering at der ikke er meget at komme efter på denne model. Forsikringen sælger den jo i en vis grad må man erkende. I juli 2007 blev der solgt 206 stk. Colt til danskerne, et pænt tal efter min mening. Men held og lykke med rabatterne, tror de er svære at opdrive på en i forvejen meget veludstyret bil.

VH Tommy

Profil slettet

Profil slettet

10-09-2007 kl. 16:36

Som en tidligere skriver, så lad nu værre med at se så meget på rabat, se på den nederste linie og se hvad der står der. Det kan jo være at den ene tage mere for ekstra udstyr end den anden og der igennem kan give større rabat, fordi det ser bedre ud at der står et stort tal under rabat. Det kan også være at den ene forhandler giver bilen en komplet lakforsegling, mens den anden bare polerer den. Der er mange ting der spiller ind, det er heller ikke sikkert at det værksted der ligger tættest på dig, giver dig den bedste service, hvis de kan se du har købt bilen langt væk i stedet for hos dem. Ved godt at sådan burde det ikke være, men sådan er det, så tager de deres "rigtige" kunder først.

Hans Henrik M

Hans Henrik M
bruger siden
01-03-2007

13-04-2008 kl. 09:46

Martin, hvordan gik det fik du købt en Colt og fik du en rabat ud af anstrengelserne?