Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
13-08-2007 kl. 09:15
Kontakt evt FDM.
Og tillykke med din nye bil i øvrigt. Håber du bliver glad for den.
Peter Pedersen
bruger siden
06-01-2004
15-08-2007 kl. 19:13
På en toyota er der 3år eller 100000 km garanti hvis du overholder service på aut værksted. men kun 2 års reklamationsret hvis du overholder den hos et uafhængigt værksted. Da er der overhovedt ingen ide i at gamble med den garanti. derudover har toyota også en furnuftig holdning til kulance reparetioner når de 3 år er gået hvis der skulle opstå en defekt efter garantiens udløb. Husk at også din gensalgsværdi er bedre med stempler fra en aut forhandler
NB dette gælder ikke kun toyota men alle mærker
Så la nu for F..... være med at gamble med garantien
mvh peter pedersen
Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003
17-08-2007 kl. 20:57
Thomas Pedersen
bruger siden
21-09-2004
18-08-2007 kl. 22:09
Jeg er selv udd. mekaniker(autoriseret) og holder selv min bil vedlige, så er det altså heller ikke sværere. det bliver gjort bedre end forskrifterne f.eks olieskift ved 15000km istedet for 30000 km og bremser osv. kigges efter under ombytning sommer/vinterhjul og inden syn laves bremser m.m og selvfølgelig laves det hvis noget er defekt. Synes det er helt fint at få lavet service så længe der er garanti. Er der noget der skal rettes på en bilmodel som udgør en fare for sikkerheden bliver det lavet UB service eller ingen service. Selvfølgelig handler det om penge på værkstedet fik jeg 50% på olie, idag køber jeg samme mærke billigere på tilbud i Bilka. Havde ingen problemer med at sælge mine tidligere biler uden stemplet bog. Køber kan se tidligere ejer(mig) og får at vide hvad der er skiftet osv. modsat en anden tilsvarende ved eks. forhandler med fuld bog. Men vi må håbe det aldrig bliver en realitet, så os uden stempler skal bestikke synsmanden, sikkerheden er høj nok med de 2 års syn. Mvh Thomas