Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Profil slettet
Profil slettet
09-09-2007 kl. 10:42
Det er en ret lækker motor, som gør det til en rimeligt kvik bil (Jeg har haft 2 TS6'ere). Hvis man behersker sig, kan den faktisk snige sig op på 11 km/literen, men det er vist det. Til daglig skal du nok ikke regne med mere end 9-10 km/l.
Tandremmen koster lidt at få skiftet.
Vær opmærksom på, hvis bilen har en lidt diesel-agtig tikken, når du starter den (ikke at forveksle med V6'erens i øvrigt herlige motorlyd).
Det kan være et tegn på at balanceakselen er ved at være træt. Du bør kunne få den skiftet på Peugeot's 200.000 km. motorgaranti.
Det er sikkert en god ide at være særlig opmærksom på oliestanden (sådan generelt når man har med franske biler at gøre), men jeg har nu ikke kunne observere nogen tendens til et overforbrug af olie.
Held og lykke. Med lidt alm. omsorg bliver det en bil du bliver rigtig glad for.
Tandremmen koster lidt at få skiftet.
Vær opmærksom på, hvis bilen har en lidt diesel-agtig tikken, når du starter den (ikke at forveksle med V6'erens i øvrigt herlige motorlyd).
Det kan være et tegn på at balanceakselen er ved at være træt. Du bør kunne få den skiftet på Peugeot's 200.000 km. motorgaranti.
Det er sikkert en god ide at være særlig opmærksom på oliestanden (sådan generelt når man har med franske biler at gøre), men jeg har nu ikke kunne observere nogen tendens til et overforbrug af olie.
Held og lykke. Med lidt alm. omsorg bliver det en bil du bliver rigtig glad for.
Profil slettet
15-02-2008 kl. 23:23
jeg har en peugeot 3.0 V6, 211 HK årgang 2000 i en pininfarina 406 coupe.
tændspolererne har været skiftet to gange.
Ellers kan der være en fejl på lambda sonde i forreste bænk, men der er altså tændspolerne der skaber fejlen, som peger på lambda sonden. Det skyldes at CAN systemet forbinder de to elektriske kredse så motorstyringen kan opfatte en lambda fejl som en fejl på tændspolerne.
tændspolererne har været skiftet to gange.
Ellers kan der være en fejl på lambda sonde i forreste bænk, men der er altså tændspolerne der skaber fejlen, som peger på lambda sonden. Det skyldes at CAN systemet forbinder de to elektriske kredse så motorstyringen kan opfatte en lambda fejl som en fejl på tændspolerne.
Profil slettet
16-02-2008 kl. 00:08
ja det er en god motor, men du skal bare være klar over at sådan en bil er dyr at holde kørende, netop pga. brændstoføkonomi, grøn afgift, forsikring og remskift. Desuden holder de prisen dårligt netop af disse grunde.
Profil slettet
16-02-2008 kl. 00:16
den lyder som en drøm. onboard computeren har flow meter så jeg selv er herre over om den skal op på 33l /100km. Bilen er helt korrekt en liebhaver bil og kåret som verdens smukkeste coupe år 2000. og ja priserne kender jeg. Det er mig der betaler fakturaerne. U win some - u loose some