Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Morten H. Kjær
bruger siden
06-01-2004
08-08-2007 kl. 09:40
Hej Claus!
Går ud fra du bor i Jylland siden du søger en forhandler der!. Personligt synes jeg du skal gå efter en 1,3 CDTI Sport (90 hk). Præcis samme ydelse som en 1,4 benzin men 2 helt forskellige oplevelser. Merprisen for diesel på 15.000 kr er i mine øjne givet godt ud. Du får ydermere 6 gear (perfekt til langturen) samt partikkelfilter. De 15.000 kr. får du med næsten 100% sikkerhed tilbage igen når bilen skal sælges engang!. Men en Corsa er bestemt ingen billig bil, hvis du også skal have aircon til 15.000 kr samt metallak (4.500). Så runder du de 200.000 kr. Mange penge for en lille bil der kun er 3 dørs!. Jeg ville nok se mig om efter en lidt brugt bil i Golfklassen fx. Peugeot 307 HDi eller en Kia C'eed:
Peugeot 307 1,6 T6 HDi 110 XS 5d
Pris kr. 214.800
Årgang: 2007
Kilometer: 3.000
Tror ikke at du skal sætte næsten op efter de helt store rabatter. Corsa er trods alt en "forholdsvis billig bil" med en lille avance til forhandleren. Jeg ved at kæden Uggerhøj med afdelinger (Opel) i blandt andet Hjørring, Frederikshavn, Silkeborg, Herning samt Ikast har givet lidt rabat på Opel Astra.
Mvh
Morten
Går ud fra du bor i Jylland siden du søger en forhandler der!. Personligt synes jeg du skal gå efter en 1,3 CDTI Sport (90 hk). Præcis samme ydelse som en 1,4 benzin men 2 helt forskellige oplevelser. Merprisen for diesel på 15.000 kr er i mine øjne givet godt ud. Du får ydermere 6 gear (perfekt til langturen) samt partikkelfilter. De 15.000 kr. får du med næsten 100% sikkerhed tilbage igen når bilen skal sælges engang!. Men en Corsa er bestemt ingen billig bil, hvis du også skal have aircon til 15.000 kr samt metallak (4.500). Så runder du de 200.000 kr. Mange penge for en lille bil der kun er 3 dørs!. Jeg ville nok se mig om efter en lidt brugt bil i Golfklassen fx. Peugeot 307 HDi eller en Kia C'eed:
Peugeot 307 1,6 T6 HDi 110 XS 5d
Pris kr. 214.800
Årgang: 2007
Kilometer: 3.000
Tror ikke at du skal sætte næsten op efter de helt store rabatter. Corsa er trods alt en "forholdsvis billig bil" med en lille avance til forhandleren. Jeg ved at kæden Uggerhøj med afdelinger (Opel) i blandt andet Hjørring, Frederikshavn, Silkeborg, Herning samt Ikast har givet lidt rabat på Opel Astra.
Mvh
Morten
Profil slettet
08-08-2007 kl. 19:40
Som der allerede er nævnt højere oppe kommer der nye priser på Corsa for modelår 08 og her falder aircon til "kun" 10.000 i merpris. På sport er der en række lækkert udstyr i forhold til enjoy, og det retfærdigør så absolut merprisen i mine øjne. Her skal nævnes læderrat, tågelygter, undervogn sænket ca. 15mm, 16" hjul, andre sæder med pænere indtræk og i den 5dørs udgave er der lys over bagsædet. Som en anden skrev har rigtig mange biler i dag pumpe og lappespray heriblandt også corsa, men der kan bestilles reservehjul i fuld størrelse og det er der selvfølgelig så plads til i bunden af bagagerummet - pris ca.1000,-.
Jeg har kørt en del i forskellige af de nye corsaer og synes det er en fantastisk bil mht kvalitetsfornemmelse og køreoplevelse.
PS: Kører dog ikke selv Corsa privat men Astra (med reservehjul:-) ).
Jeg har kørt en del i forskellige af de nye corsaer og synes det er en fantastisk bil mht kvalitetsfornemmelse og køreoplevelse.
PS: Kører dog ikke selv Corsa privat men Astra (med reservehjul:-) ).
Profil slettet
10-08-2007 kl. 22:33
du kan jo høre hos din Opel-forhandler, jeg mener de er startet op på modelår 2008 produktionen her efter sommerferien, så den kan sikkert allerede bestilles. Forvent 12-14 uger for en 5 dørs og lidt kortere for 3 dørs.