Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Henrik Berg Andersen

Henrik Berg Andersen
bruger siden
28-07-2007

06-08-2007 kl. 23:08

Hej Thomas Sørensen.

Jeg har læst artiklen i Søndagsavisen. Der er dog et par ting, som jeg ganske bestemt mener, at have læst anderledes et andet sted. Man kan vælge at betale den tyske moms (16 % tror jeg), og så skal der ikke betales moms i Danmark. Så det med, at det skal være et firma, der tager den til Danmark behøves altså ikke.

En god hjælp er der nok at hente hos FDM. Der skal både toldsyn og teknisk syn på bilen og det foretages på én gang. Det er korrekt at avisen skriver, at bilen skal være helt ny. Det skal den for så kan SKAT ikke lade som om bilen er mere værd ved at sige, at forhandlerne herhjemme i Danmark sælger den til en anden (højere) pris.

Jeg spurgte engang SKAT hvor grænsen var, og fik en lang forklaring om, at den var ny set med et par briller, vis den havde kørt mindre end 6.000 km og i under et halv år. Dog har SKAT svaret mig følgende:

"SKAT kan ikke afvise en købsfaktura, hvis køretøjet har kørt under 2.000 km., dvs det der hedder parallelimport. Ellers bliver køretøjet vurderet som et brugt køretøj. "

Da SKAT har rettigheden til at flå dig i afsindig målestok, så gør de det uanset hvordan du har tænkt dig at få bilen hertil. Du kan derfor lige så godt spørge SKAT r.... i laser om, hvad der kræves og hvad du skal gøre.

Hvis du henter selv kan du få prøveplader hos politiet ved grænsen i Padborg (tror jeg), der har åbnet døgnet rundt. Dem skal du bruge til at køre bilen hjem med. Altså med undtagelse af, hvis du har sat bilen på en trailer.

Hvis du synes, at en køretur laaangt ned i Tyskland for at finde en Smart ikke lyder så tiltalende (du skal holde flere dage fri for at kunne gøre sådan noget), så kan du overveje en importør. Dem er der mange af, men du kunne f.eks. tage:

AutoMentor e.K.
Husumer Str. 72
D-24941 Flensburg
Tel: +49 (0)461 900 19600
Fax: +49 (0)461 493 5693
E-mail: info@automentor.dk

Han taler og skriver dansk flydende, så han er nok dansk. Der er andre, f.eks.:

EZ Biler ApS
Kjellerupvej 35, Demstrup, 8620 Kjellerup
TLF: 86836388 FAX: 86836389 Mobil: 27636388
e-z@pc.dk

Så finder de det bedste til dig, henter den hjem og forestår alt det der administrative. Her skal du dok nok så betale dansk moms.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Henrik Berg Andersen

Henrik Berg Andersen
bruger siden
28-07-2007

09-08-2007 kl. 21:22

Hvis du køber bilen helt ny (under 2000 km), så siger SKAT, at du skal betale dansk moms. Jeg sagde forkert sidst, kan jeg se. Så køber du den ny så skal du have bilen UDEN tysk moms.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg