Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
21-09-2007 kl. 22:16
Jeg har selv en 156 2,0 ts og har haft den et halvt år.
Det er min den første Alfa men ikke den sidste, den kører bare for godt.
Har haft 3 Mitsubishi Galant gti 16v men denne slår nu alt, både i køreegenskaber såvel som udseende, der er selvfølgelig 10 års forskel på de 2 biler, men der er mange nyere biler der stadig ikke når Galanten hvad komfort og kørsel angår.
Ang. holdbarhed på en Alfa så tror jeg de har et dårligt ry fra tideligere modeller, olie forbruget tja mine svigerforældre har en VW og den bruger noget mere pr. 1000 km og den kører på noget specielt longlife olie til en 150.- pr liter og det er helt normalt siger værkstedet.
Forsikringen koster mellem 5-6000.-
Profil slettet
22-09-2007 kl. 10:54
Profil slettet
Mikkel Lund
bruger siden
29-12-2005
18-10-2007 kl. 18:54
En Novitec undervogn og 17" fælge, plus et par tårnstivere, og du får ikke noget der styrer bedre på denne side af the big F.
2.0 er ganske rigtigt den eneste med dobbelte balanceaksler og den deraf følgende silkebløde motorgang. Hvis den passes med service og olie - bare over MIN mærket rækker - og får lov til at blive varm inden den skydes af, så er der ingen problemer efter 7-9-13 +210,000 km.
Kan du finde en 1,8 med sportspakke og diverse udstyr, så er det fint - ellers kommer 2,0 ganske rigtigt med en del mere som standard. Og selvom komfortudstyr er irrelevant for andre en gemene bilister, så er det squ rart med fjernbetjent centrallås....
Sidst, men ikke mindst, vær opmærksom på at Fase 1, tom 1999 har 155 HK, Fase 2 til engang i 2002 har 150 HK og JTS har 165 HK - ikke den store forskel, men ingen grund til at tage den spageste.
Ciao /Miguel
Profil slettet
20-10-2007 kl. 16:04