Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Henrik Berg Andersen

Henrik Berg Andersen
bruger siden
28-07-2007

30-07-2007 kl. 19:07

Jeg har været ude at prøvekøre naboens Mitsubishi Colt Allshift Cool med 1,5 moter. Jeg har 3 børn, så det var mere for at se, om de kunne være der uden at starte en krig på bagsædet i ren stress over mangel på plads. Konen var også med.

Jeg må sige, at jeg var positivt overrasket. Der er ret meget plads i en Colt. Det simiautomatiske gearskifte med at vippe gearpinden op eller ned virker fint. Det fuldautomatiske skift er imidlertid meget langsomt, usofistikeret, langsomt og irriterende. Det er ret meget bil for lidt penge.

Jeg har ikke prøvet Fabia'en endnu, men det er meningen, at jeg vil. Jeg prøver at finde en bil til familien, der ikke går over 4.000 om måneden i afskrivninger, forsikring og benzin.

Alternativer kunne være en Mazda 6 fra 2003 eller 2004, når jeg nu kører rundt i en 626'er ... meeeen jeg tror sgu ikke rigtig selv på, at det kan lade sig gøre med 4.000 om måneden total set, når værkstedregningerne også skal lægges på.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

31-07-2007 kl. 12:12

Bilmagasinet havde deres hold af testere ude at prøve Fabia, Corsa, Yaris og Colt.
Fabia blev nr.1, Yaris nr.2, Corsa nr.3 og Colt sidst.
Du kan sikkert låne bladet på biblioteket. Tror det var nummer 7/2007.
Specielt ved forbrug skuffede de alle, undtagen Fabiaen der faktisk kørte længere under testen end angivet.
Imod alt fornuft er det det opgivede km/l der betales miljøafgift af og ikke det reelle. Ret snyd egentligt. Derfor er Yaris billigere i miljøafgift, trods at den overhovedet ikke kan overholde km/l-tallene opgivet.
Så hvis skoda vil sælge flere biler skal de vel også bare snyde som de andre og få miljøafgiften på deres modeller ned.
Hvad mener du ?

Den du vælger er jo den bedste for dig under alle omstændigheder.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg