Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Martin Sønderskov Nielsen

bruger siden
11-12-2004

20-07-2007 kl. 20:32

Det må godt nok være nogen der hader Toyota, siden man kan komme frem til det resultat.
Toyota Avensis er en meget velkørende bil, der er meget komfortabel uden dog at være kedelig. Men til gængæld slår den stort set ALT når det kommer til driftsikkerhed og pålidelighed.
MHT Passat og Mondeo ved jeg godt at de er velkørende, men så meget bedre end Avensis er de altså heller ikke. Avensis er jo den mest solgte bil i den klasse, hvis det ikke er i det hele taget. Så mange mennesker kan jo trods alt ikke tage fejl.

Jeg vil tro at det er fordi de har ligget og presset bilerne på bane eller på snoede veje, at de måske på det punkt har vurderet de andre bedre.

Men i det daglige er den da fuldt på højde med Mondeo og Passat. Bare mere driftsikker.

autobild er jo også tysk, og så er det da trist hvis en japser løber med æren.

Så jeg ved ikke lige hvor meget man skal ligge i det.
Personligt synes jeg det er noget værre vrøvl.
Toyota Avensis er en god og solid bil, der er bygget til at kunne blive brugt.

PS. Jeg kører selv Mondeo, men den er sgu ikke bedre end Avensis.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

21-07-2007 kl. 13:05

de meget store firmarabatter der er tale om er på business modellerne, der er magen til sol. Rabatten kræver en flådeejererklæring til Toyota før det kan lade sig gøre, så enten skal du have den som firmabil eller være medarbejder med kørselsordning, eller også skal du vælge en bil som forhandleren har haft indregistreret som demo-model.
En undtagelse pt er Verso Family, som er en "business-model" de sælger ud af også til private, da den står foran et mildt facelift.

Profil slettet

Profil slettet

21-07-2007 kl. 13:47

Jammen jeg synes faktisk tyskerne køber mange japanske biler efterhånden. Det er faktisk gået hårdt ud over bl.a OPEL, som måtte fyre 10.000 medarbejdere for et par år siden. Da havde fabrikken vist kørt med underskud i 5 år.

Profil slettet

Profil slettet

21-07-2007 kl. 13:49

Jammen jeg synes faktisk tyskerne køber mange japanske biler efterhånden. Det er faktisk gået hårdt ud over bl.a OPEL, som måtte fyre 10.000 medarbejdere for et par år siden. Da havde fabrikken vist kørt med underskud i 5 år

Profil slettet

Profil slettet

24-07-2007 kl. 09:48

Lige mht køreegenskaber kan en nyere Avensis's forhjulsfedter ikke hamle op med en nyere BMW. Ellers ville der sikkert vælte rundt med Avensis'er i DTH :=)) (mega LOL).
BMW 5-klassen er dyrer end Avensis, men self også lækrer på kørsel, udstyr og finish. Sådan en 530D er jo en klasse højere end Passat, Avensis DDT solo sol vvi vvt D4D4D¤D4, Mondeo og tilsvarende.
Om man så er Toyota fanatikker eller ej.
Toyota Avensis er ikke en dårlig bil. Jeg gentager. Det er IKKE en dårlig bil. Den har bare fået et status niveau som gudebil. Og den er jo bare en mellemklasse morfar bil, som Passaten og Mondeoen.

Kim Kristensen

Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004

24-07-2007 kl. 15:22

Jeg har ikke læst testen men det er jo et spørgsmål om hvilke kriterier man har sat som mål, det kan være mest bil for pengene, bedste familiebil osv. I øvrigt er det ofte marginaler der skiller de forskellige biler, så lidt andre personlige præferencer kan vende billedet helt på hovedet.

Danske Autobilds talenter er der jo før blevet sat spørgsmålstegn ved her på siden, det kan jo også være noget der har bred sig til andre lande.

Med venlig hilsen Kim

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

24-07-2007 kl. 16:38

Toyota Avensis taber testen, og det er helt fair.
Det skyldes (som testen også tydeligt viser) mange forskellige ting, som f.eks følgende:

1: Avensis' stærkeste kort er holdbarheden, men den bliver jo ikke direkte testet, når man sammenligner nye biler.

2: Der er slet ingen tvivl om, at f.eks. Mondeo og Passat kører bedre.
Allerede da den nye Avensis kom på markedet, var den køreegenskabsmæssigt langt efter konkurrenter som f.eks. Mazda 6 og den gamle Mondeo.
Med tiden er afstanden bare blevet større.

3: Avensis byder på meget mindre plads end konkurrenterne.
Enhver der ikke tror på Autobild, kan jo selv prøve at sætte sig ind i en Avensis og bagefter den ny Mondeo - der er klasser til forskel.

4: Sidst men ikke mindst er Avensis alt for dyr.
Det skyldes især Toyota's latterlige prisstrategi, hvor de giver kæmpe afslag til alle kunder, istedet for bare at sætte listeprisen ned.
I biltesten er det selvfølgelig listeprisen der benyttes, men ingen betaler den, når man først står i en Toyota butik.

Og helt ærligt, at skyde skylden for Avensis' nederlag på det faktum, at Autobild er tysk, er simpelthen for latterligt.
I mange andre klasser har Autobild kåret japanske biler til bedste køb - bl.a. Toyota Yaris i den lille klasse.
Istedet burde man bare se i øjnene, at Avensis ikke længere hører til blandt de bedste i klassen, og så håbe på at Toyota snart har en ny udgave klar.

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

25-07-2007 kl. 01:41

jeg synes godtnok ikke at Avensis er mindre i kabinen end Passat og Mondeo (den gamle - ved ikke med den nye)

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

25-07-2007 kl. 14:39

Jacob, lad lige være med at sammenligne Mondeo og Corolla - det er jo useriøst.
En Corolla er knap på størrelse med en Ford Focus, så det er jo ikke så mærkeligt, at den er billigere end en Mondeo.

Størrelserne er iøvrigt som følger:
Corolla 4d: 4540x1760x1470, bagage: 450 liter
Focus 4d: 4488x1840x1491, bagage: 526 liter
Mondeo 4d: 4844x1886x1500, bagage: 540 liter

Dvs. at bortset fra, at Corolla er 5,2 cm længere end en Focus, så er den på alle måder en mindre bil - og meget mindre en Mondeo.

Kim Kristensen

Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004

25-07-2007 kl. 15:10

Jeg syntes ikke det ud fra observationer i gadebilledet, ser ud som om andelen af sedan-modeller i C-segmentet ser ud til at være ret stor. Så det er nok ud fra en forventning om et begrænset salg, at Corolla Sedan er forbigået i stilhed.

Med venlig hilsen Kim

bruger siden
11-12-2004

26-07-2007 kl. 08:56

Det er den heller ikke. Jeg ved ikke hvor de andre for det fra.
Det er kun bagagerummet der er mindre praktisk end MOndeo/Passat.
Men ikke ikabinen.

bruger siden
11-12-2004

26-07-2007 kl. 09:14

I det daglige når man bruger bilen, tvivler jeg meget kraftigt på at der er nogen her, incl mig selv, der kan mærke den store forskel på undervognen på f.eks. Mondeo/Passat/Avensis.
Det er bestemt ikke utænkeligt at man på banekørsel vil kunne mærke forskel. Men ikke i den almindelige daglige kørsel.

Jeg har som sagt selv den "gamle" mondeo fra 04. Den kører da godt og det hele, men den er da ikke bedre end Avensis. Og hvis den er, så er det så marginalt. Der er bestemt ikke noget skidt ved en Avensis. Den kører stabilt og behageligt og er bestemt til at regne med.

Og så lige en ting hvor toyota er LLLAAANNNGGGGTTTT foran de andre, og det er når man kører den på værksted eller er ude ved forhandleren. Så ved de hvad kundeservice er i modsætning til de 2 andre.

Alt i alt vælger man jo den bil, der passer bedst til ens behov og pengepung. Jeg kan sagtens forstå hvorfor nogen mennesker er vilde med Passat/Mondeo. Det er nogle fede og velkørende biler, men det er Avensis altså også.

Kim Kristensen

Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004

26-07-2007 kl. 13:06

Det kan nemt være marginaler der skiller den indvendige størrelse på biler i en klasse, og så i klassen større. Hvordan man afgøre hvilke biler der tilhører forskellige klasser er jeg ikke bekendt med, men der må jo være en eller anden ”værdi” de går efter.

Et par af mine kolleger måtte ved selvsyn sande at der er lige så meget plads i kabinen på den nye Civic jeg har, som der er i den nye Octavia stationcar de begge har købt selv om Civic de steder hvor bilerne bliver inddelt i klasser tilhører klassen et nummer mindre. Ud fra de forskellige behov vi alle tre har, er der dog ikke tale om at nogen har valgt forkert.

Med venlig hilsen Kim

Profil slettet

Profil slettet

31-07-2007 kl. 12:19

Den bedste bil man kan eje må da være .......

Lad mig tænke ........

Hvis jeg nu hedder Jacob, så må det være ........

En COROLLA !!!!!

JAHHHHHHHHHH !!!!!!!!!!!!!

Profil slettet

Profil slettet

07-08-2007 kl. 13:01

Prøv at sammenligne brugtpriserne på Mondeo eller Kia med en Avensis - efter 3- 4 år kan du (næsten) få dobbelt op på de andre - det siger vel alt.
I himlen kører de Avensis !!

Profil slettet

Profil slettet

07-08-2007 kl. 14:03

Så vidt jeg ved hører Octavia og Civic til i den såkaldte Golf-klasse, men det kan være at der findes flere forskellige definitioner..

Profil slettet

Profil slettet

07-08-2007 kl. 14:04

Så vidt jeg ved hører Octavia og Civic til i den såkaldte Golf-klasse, men det kan være at der findes flere forskellige definitioner..

Profil slettet

Profil slettet

08-08-2007 kl. 09:49

Arrrrrggg !!!!!!!!!!!!!!!!
Hvis de kører i Avensis i DIN himmel thomas, så vil jeg IKKE være dér. Så typisk. Middelmådighed på jorden og og også i himlen. Der hvor jeg ender i MIN himmel er der Bugatti Veron, Aston Martin, Mercedes, Audi, BMW, Corvette, osv. Sgu da ikke en kønsløs sløvert af en familiekuffert Avensis.

Du nævner heller ikke Passat i mht gensalg. Og det er vel den Avensis'en ligner mest i pris, dimensioner,osv. Men hvad ved jeg :=P

Næ, du Thomas. Kom og prøv en tur i BMW530D. Og blev frelst fra middelmådighedens lænker. Halleluja brother !

Profil slettet

Profil slettet

08-08-2007 kl. 13:50

Føj for en smart-ass bemærkning der Kim. Det viser virkelig klasse og klogskab. NOT! :=P

Toyota folk elsker toyotaer og er totalt blinde overfor andre bilers flotte design. I deres verden er Toyota perfekt. Uanset hvad.
Kim er et flot eksempel.

Lexus min bare. Troede nemlig også det var noget vildt. Sikke en skuffelse. Du kan selv prøve de Lexuser der står ved Michael Lassen Automobiler. Han har lidt du kan prøve. Spørg om du må prøve AMG'en også :=O

Tror at du fejlagtigt er blevet indoktrineret af toyota baglandet at Lexus bare ER verdens bedste bil.

Du skulle tage skyklapperne af og faktisk PRØVE nogle europæiske biler.
Selvom jeg selvfølgelig godt ved at det her er ligesom at få Pia Kjærsgård til at indse at Enhedslistens politik er bedre end hendes egen.

PS. I himlen kører de i Bugatti Veron, fordi alt under 400km/t er en sløv øse :=)

Kim Kristensen

Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004

08-08-2007 kl. 14:02

Da jeg er den eneste Kim i tråden må jeg spørge hvad du specifikt tænker på, for jeg har aldrig haft en Toyota og kommer heller aldrig til at eje en. Jeg har såmænd kørt Honda i 31 år, og har da planer om at fortsætte med det så længe parkeringsvagten (som han vist er her i tråden) i det høje tillader.

Med venlig hilsen Kim

Kim Kristensen

Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004

08-08-2007 kl. 14:08

Det kommerjo helt an på hvad dem der deler dem går efter, om det er vægt, længde eller noget helt tredje. Men da Octavia og Golf er nært beslægtet er jeg helt enig med dig, men i manges opfatelse er Octavia en klasse større.

Med venlig hilsen Kim

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

08-08-2007 kl. 15:34

Jeg ved snart ikke, om det er mest komisk eller tragisk, når Toyota-ejere kaster sig over vilde konspirationsteorier, når de taber en test i de forskellige bilblade.
Det er måske bare lettere for dem at affinde sig med den idé, at alle bilblade og bilmagasiner i lommen på de tyske bilfabrikanter, end at indse at Toyota måske bare lige pt. ikke har en model, der kan måle sig med f.eks. den nye Mondeo.

Rav4 har vundet en test blandt små SUV'er.
Yaris har vundet blandt små biler.
Landcruiser har vundet blandt de store 4x4'er.
Men straks Avensis og Auris taber tester i deres klasser, så har biltesterne noget imod Toyota.
Kan I virkelig ikke selv høre, at jeres argumenter bare er lidt for søgte?

Vågn dog op af Tornerosesøvnen og indse, at der er andre gode biler på markedet end Toyota.
Måske skulle vi lave en konkurrence og kåre Danmarks mest snævertsynede bilejere - her ville Toyota-ejerne da helt sikkert vinde.

Profil slettet

Profil slettet

08-08-2007 kl. 16:14

*fnis* undskyld der Kim.
Det var toyota-og-jeg-ved-bare-bedre-end-jer-andre-tim jeg responded på.

Og til dig Kim. Honda. De er bare så &%¤##%&.
Nej fis. den der nye Civic. OMG. Hvad har de gang i ?!?!?
Magen til smuk bil i den klasse skal man lede længe efter.
Det er simpelthen kunst.
Var ude at prøve en ved den lokale BMW/Honda forhandler.
Ud over at den har et utrolig smuk design og med så mange lækre detaljer, så var den rigtig frisk at køre i.
Og nej. Ikke Citroen Balingo frisk. Sådan rigtig rigtig frisk.

Intelligent og smukt design har den. Hvorfor var det egentlig ikke toyota der fandt på det flotte design det til deres ØRE-bil (Auris=øre , Aurum=guld , iflg. min gamle latin lærer).

Nok hakken på toyota. Avensis'en er en fin bil, til alle der ikke har prøvet en tur i den. Og den nye 177DHK motor med 16,4km/l var bestemt et skridt i den rigtige retning tilbage på sporet.
Men jeg slog ikke koldbøtter af fryd efter en tur i den.
Der tror man skal være toyota-man for at gøre.
Men til 450Kkr er den fin nok. Kabinen udstråler ikke luksus, men virker praktisk. Og selve bilens udseende, tjaaaa.... . Men skønhed kommer vel også indefra :=)

Kim Kristensen

Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004

08-08-2007 kl. 21:41

Helt i orden, den kan jo smutte :O)

Jeg kan også godt lide designet på den nye Civic, nogle kan ikke men jeg har aldrig hørt nogle kalde det kedeligt. Jeg har selv en 1,8 Sport, og er også glad og tilfreds med resten af bilen. Man skal dog lige vende sig til indretning af instrumenter og betjeningsgreb da ikke alt sidder hvor det plejer, men det går hurtigt og så virker ommøbleringen rigtig godt i hverdagen.

Jeg har godt bemærket det med Auris-navnet, men det er måske for at potentielle kunder skal få associationer i retning af coinoffer. Med det landevejsrøveri man bliver udsat for ved køb af bil, bliver der dog ikke meget coinoffer her til lands.

Med venlig hilsen Kim

Profil slettet

Profil slettet

09-08-2007 kl. 15:39

At Mondeoen vinder over Avensis'en finder jeg også ret fjollet. Igen. Det var jo heller ikke 177DHK versionen der var med. Og den giver et helt andet motorlyd/acc/feel-billede end med en lille motor. Ligesom Passat 170DHK. Mens Mondeo 130/140DHK føles "flad" sammenlignet med de to. Men så er den billigere og med en "lille" motor. Jeg er diesel-man og kigger jo self kun på diesel biler.
Og ja. Motoren ER en stor del af bilens personlighed.
Forestil dig en BMW-5 model med under 100 DHK. YACK! Den røg til bunds i alle test.
Havde Autobilds testere valgt at køre i en kraftige Avensis, så havde deres opfattelse selfølgelig været anderledes. Og alle de andre parametre havde klart på den konto fået et nøk opad. No doubt.
Det er altid svært at blive ked af en bil med ekstra muskler i en sammenligningstest. Undtagen hvis den koster en-milliard-million mere end de andre.

Og udstråling. Hvad ustråler en Avensis med det store toyota mærke på hjelmen? For mig er det sikkerhed. Indre japansk ro. Familiebil. Tryghed.
BMW 3/5 udstråler: Frækhed. Familieracer. Design. Kontrol.
Hvad udstråler en mondeo? Hæ. Det vil jeg lade andre om at bedømme inden at jeg bliver for sjov :=)

Åhhh.. så ringe er en mondeo heller ikke. Prøvede den nye 2007 model med den sure mund. Peugeots frontgrill på 407'ern er stadig et utroligt smukt design, mener jeg. En geni streg med hajgabet der Peugeot. Sejt. Hov, tilbage. Den (mondeoen) er meget rolig og behersket. Og man kommer da fra A til B med familien. Ja. Det var så den tur.

Profil slettet

Profil slettet

09-08-2007 kl. 16:09

Hjelmen = Næsen. Fejl.

Kim Kristensen

Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004

11-08-2007 kl. 12:51

Der er en smule om den nye Corolla i dagens Søndagsavis (som også kan ses på nettet), som tidligere nævnt også med forventning om et ringe salg.

Med venlig hilsen Kim

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

12-08-2007 kl. 13:05

Ja da Jacob.
Som sædvanlig har du fat i broden her.
Selvfølgelig er det misundelse, når den samlede motorpresse ikke roser den nye kedelige Corolla Sedan til skyerne. Hvad skulle det dog ellers være. Det kan jo umuligt skyldes, at de har kørt bedre biler.
Tag dig nu sammen mand....

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

12-08-2007 kl. 13:07

Ja da Jacob.
Som sædvanlig har du fat i broden her.
Selvfølgelig er det misundelse, når den samlede motorpresse ikke roser den nye kedelige Corolla Sedan til skyerne. Hvad skulle det dog ellers være. Det kan jo umuligt skyldes, at de har kørt bedre biler.
Tag dig nu sammen mand....

bruger siden
11-12-2004

12-08-2007 kl. 16:36

Det er den altså bare ikke. så kan du sgu sige hvad du vil.
Der er 2 punkter der er bedre ved Forden end Toyotaen. Og det er Købsprisen og Bagagerumsstørrelsen.

Men andre ting som toyoa Vinder stort. Driftsikkerhed, Kundepleje/service. Det styrer Ford bare ikke overhovedet.

bruger siden
11-12-2004

12-08-2007 kl. 16:48

Nu er det altså kun en ganske almindelig Ford vi snakker om. Og at kalde den Kvik og inspirerende, synes jeg måske er at overdrive VOLDSOMT. Den kører godt og sikkert, Men det gør Avensis altså også.
Altså hvis man virkelig skal have virkeligt velkørende biler, så må der stå AUDI, Mercedes eller BMW på hjelmen. Men de koster jo også allerhelvedes meget mere end de almindelige mærker som VW, Toyota, Ford, Mazda, Honda og hvad de nu ellers allesammen hedder.

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

13-09-2007 kl. 01:31

ja hm jeg synes også der er andet end Toyota (har selv en Corolla fra 97) jeg vil da - hvis jeg havde pengene meget hellere bruge en femmer mere på en Accord da prisforskellen ikke er større mellem Accord og Avensis Honda har sgu mere styr på ventilstyringen

mht 407'ern så synes jeg da godtnok den er noget af det grimmeste Peugeot har lavet den er som sagt grim meget trang (der er mere plads i min gamle Corolla) og så er instrumenterne de samme som i en 206 det er altså en OM'ER Peugeot

Henrik Rathje

Henrik Rathje
bruger siden
06-03-2004

13-09-2007 kl. 19:33

For magen til tråd der er gået over gevind skal man lede længe efter.

Det ER altså bare biler vi snakker om.. prøv dem selv, spørg dine venner, og dan dig din egen mening.
Motorjournalister giver deres egen vejledende mening. Nogle gange er den neutral og oplysende, men nogle gange tyder den på at de bare ikke kan li bilen.. af en eller anden grund.

Igen: når man slev prøver et par forskellige biler i samme prisklasse, så er man sjældent i tvivl om hvilken bil man kan li... spørg din egen mavefornemmelse.. og økonomi... og husk også hjertet... du skal trods alt sandsynligvis bruge bilen meget typisk de næste 3-6 år.

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

14-09-2007 kl. 13:47

Hej Morten.

Toyota har lavet nogle kæmpe design-brølere gennem tiden - ingen tvivl om det.

Hvem husker ikke Corolla'en med de fire små runde forlygter fra ca. årg. 2000? Det er nok stort set den grimmest snude, en bil nogensinde er blevet udstyret med.

Jeg mener også, at den nuværende Avensis ser ualmindeligt gumpetung ud, med det buttede design - men det passer vel egentlig meget godt til bilens køreegenskaber.

Men at du kalder Auris for grim, forstår jeg der imod ikke.
Jeg synes faktisk, at det er en meget pæn bil.
OK, den er ikke banebrydende i sit design, og jeg har svært ved at se, hvorfor man skulle vælge den frem for f.eks. en Cee'd.
Men grim synes jeg nu ikke, at den er.
Toyotas designere har dummet sig væsentlig mere på andre modeller.

Toyotas design skiller sig ikke ud fra mængden, men det er jo nok heller ikke det, som deres målgruppe ønsker.
Det er en "suppe, steg og is"-bil, som måske nok er lavet af gode råvarer, men alligevel aldrig bliver en kulinarisk oplevelse.

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

15-09-2007 kl. 01:27

tja det eneste jeg synes er grimt ved Aurisen det er midterkonsollen i kabinen

men ja det er rigtigt at Toyotas design henvender sig til ældre mennesker (ikke den nye Yaris) men rigtigt de går sgu (næsten) aldrig istykker - der har været lidt problemer med de ventilstyrede VVT-i motore men de problemer er vist ved at være væk

og den Corolla der bliver nævnt med de runde lygter (model e 111) synes jeg da først blev grim da den blev faceliftet og fik "skæve" lygter og en "knoldet" frontgrill men st car modellen er grim ligemeget om den er faceliftet eller ej

Carsten Parsow

Carsten Parsow
bruger siden
01-04-2005

22-09-2007 kl. 00:53

Mht. de franske bilers dårlige omtale, det er jo fordi det er sandt, det de skriver.

Jørgen ........

Jørgen ........
bruger siden
08-03-2006

06-10-2007 kl. 04:51

http://www.bilviden.dk/sw102600.asp Taler vist for sig selv....