Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
20-07-2007 kl. 20:32
Toyota Avensis er en meget velkørende bil, der er meget komfortabel uden dog at være kedelig. Men til gængæld slår den stort set ALT når det kommer til driftsikkerhed og pålidelighed.
MHT Passat og Mondeo ved jeg godt at de er velkørende, men så meget bedre end Avensis er de altså heller ikke. Avensis er jo den mest solgte bil i den klasse, hvis det ikke er i det hele taget. Så mange mennesker kan jo trods alt ikke tage fejl.
Jeg vil tro at det er fordi de har ligget og presset bilerne på bane eller på snoede veje, at de måske på det punkt har vurderet de andre bedre.
Men i det daglige er den da fuldt på højde med Mondeo og Passat. Bare mere driftsikker.
autobild er jo også tysk, og så er det da trist hvis en japser løber med æren.
Så jeg ved ikke lige hvor meget man skal ligge i det.
Personligt synes jeg det er noget værre vrøvl.
Toyota Avensis er en god og solid bil, der er bygget til at kunne blive brugt.
PS. Jeg kører selv Mondeo, men den er sgu ikke bedre end Avensis.
Profil slettet
21-07-2007 kl. 13:05
En undtagelse pt er Verso Family, som er en "business-model" de sælger ud af også til private, da den står foran et mildt facelift.
Profil slettet
21-07-2007 kl. 13:47
Profil slettet
21-07-2007 kl. 13:49
Profil slettet
24-07-2007 kl. 09:48
BMW 5-klassen er dyrer end Avensis, men self også lækrer på kørsel, udstyr og finish. Sådan en 530D er jo en klasse højere end Passat, Avensis DDT solo sol vvi vvt D4D4D¤D4, Mondeo og tilsvarende.
Om man så er Toyota fanatikker eller ej.
Toyota Avensis er ikke en dårlig bil. Jeg gentager. Det er IKKE en dårlig bil. Den har bare fået et status niveau som gudebil. Og den er jo bare en mellemklasse morfar bil, som Passaten og Mondeoen.
Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004
24-07-2007 kl. 15:22
Danske Autobilds talenter er der jo før blevet sat spørgsmålstegn ved her på siden, det kan jo også være noget der har bred sig til andre lande.
Med venlig hilsen Kim
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
24-07-2007 kl. 16:38
Det skyldes (som testen også tydeligt viser) mange forskellige ting, som f.eks følgende:
1: Avensis' stærkeste kort er holdbarheden, men den bliver jo ikke direkte testet, når man sammenligner nye biler.
2: Der er slet ingen tvivl om, at f.eks. Mondeo og Passat kører bedre.
Allerede da den nye Avensis kom på markedet, var den køreegenskabsmæssigt langt efter konkurrenter som f.eks. Mazda 6 og den gamle Mondeo.
Med tiden er afstanden bare blevet større.
3: Avensis byder på meget mindre plads end konkurrenterne.
Enhver der ikke tror på Autobild, kan jo selv prøve at sætte sig ind i en Avensis og bagefter den ny Mondeo - der er klasser til forskel.
4: Sidst men ikke mindst er Avensis alt for dyr.
Det skyldes især Toyota's latterlige prisstrategi, hvor de giver kæmpe afslag til alle kunder, istedet for bare at sætte listeprisen ned.
I biltesten er det selvfølgelig listeprisen der benyttes, men ingen betaler den, når man først står i en Toyota butik.
Og helt ærligt, at skyde skylden for Avensis' nederlag på det faktum, at Autobild er tysk, er simpelthen for latterligt.
I mange andre klasser har Autobild kåret japanske biler til bedste køb - bl.a. Toyota Yaris i den lille klasse.
Istedet burde man bare se i øjnene, at Avensis ikke længere hører til blandt de bedste i klassen, og så håbe på at Toyota snart har en ny udgave klar.
Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005
25-07-2007 kl. 01:41
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
25-07-2007 kl. 14:39
En Corolla er knap på størrelse med en Ford Focus, så det er jo ikke så mærkeligt, at den er billigere end en Mondeo.
Størrelserne er iøvrigt som følger:
Corolla 4d: 4540x1760x1470, bagage: 450 liter
Focus 4d: 4488x1840x1491, bagage: 526 liter
Mondeo 4d: 4844x1886x1500, bagage: 540 liter
Dvs. at bortset fra, at Corolla er 5,2 cm længere end en Focus, så er den på alle måder en mindre bil - og meget mindre en Mondeo.
Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004
25-07-2007 kl. 15:10
Med venlig hilsen Kim
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
26-07-2007 kl. 08:56
Det er kun bagagerummet der er mindre praktisk end MOndeo/Passat.
Men ikke ikabinen.
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
26-07-2007 kl. 09:14
Det er bestemt ikke utænkeligt at man på banekørsel vil kunne mærke forskel. Men ikke i den almindelige daglige kørsel.
Jeg har som sagt selv den "gamle" mondeo fra 04. Den kører da godt og det hele, men den er da ikke bedre end Avensis. Og hvis den er, så er det så marginalt. Der er bestemt ikke noget skidt ved en Avensis. Den kører stabilt og behageligt og er bestemt til at regne med.
Og så lige en ting hvor toyota er LLLAAANNNGGGGTTTT foran de andre, og det er når man kører den på værksted eller er ude ved forhandleren. Så ved de hvad kundeservice er i modsætning til de 2 andre.
Alt i alt vælger man jo den bil, der passer bedst til ens behov og pengepung. Jeg kan sagtens forstå hvorfor nogen mennesker er vilde med Passat/Mondeo. Det er nogle fede og velkørende biler, men det er Avensis altså også.
Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004
26-07-2007 kl. 13:06
Et par af mine kolleger måtte ved selvsyn sande at der er lige så meget plads i kabinen på den nye Civic jeg har, som der er i den nye Octavia stationcar de begge har købt selv om Civic de steder hvor bilerne bliver inddelt i klasser tilhører klassen et nummer mindre. Ud fra de forskellige behov vi alle tre har, er der dog ikke tale om at nogen har valgt forkert.
Med venlig hilsen Kim
Profil slettet
31-07-2007 kl. 12:19
Lad mig tænke ........
Hvis jeg nu hedder Jacob, så må det være ........
En COROLLA !!!!!
JAHHHHHHHHHH !!!!!!!!!!!!!
Profil slettet
07-08-2007 kl. 13:01
I himlen kører de Avensis !!
Profil slettet
07-08-2007 kl. 14:03
Profil slettet
07-08-2007 kl. 14:04
Profil slettet
08-08-2007 kl. 09:49
Hvis de kører i Avensis i DIN himmel thomas, så vil jeg IKKE være dér. Så typisk. Middelmådighed på jorden og og også i himlen. Der hvor jeg ender i MIN himmel er der Bugatti Veron, Aston Martin, Mercedes, Audi, BMW, Corvette, osv. Sgu da ikke en kønsløs sløvert af en familiekuffert Avensis.
Du nævner heller ikke Passat i mht gensalg. Og det er vel den Avensis'en ligner mest i pris, dimensioner,osv. Men hvad ved jeg :=P
Næ, du Thomas. Kom og prøv en tur i BMW530D. Og blev frelst fra middelmådighedens lænker. Halleluja brother !
Profil slettet
08-08-2007 kl. 13:50
Toyota folk elsker toyotaer og er totalt blinde overfor andre bilers flotte design. I deres verden er Toyota perfekt. Uanset hvad.
Kim er et flot eksempel.
Lexus min bare. Troede nemlig også det var noget vildt. Sikke en skuffelse. Du kan selv prøve de Lexuser der står ved Michael Lassen Automobiler. Han har lidt du kan prøve. Spørg om du må prøve AMG'en også :=O
Tror at du fejlagtigt er blevet indoktrineret af toyota baglandet at Lexus bare ER verdens bedste bil.
Du skulle tage skyklapperne af og faktisk PRØVE nogle europæiske biler.
Selvom jeg selvfølgelig godt ved at det her er ligesom at få Pia Kjærsgård til at indse at Enhedslistens politik er bedre end hendes egen.
PS. I himlen kører de i Bugatti Veron, fordi alt under 400km/t er en sløv øse :=)
Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004
08-08-2007 kl. 14:02
Med venlig hilsen Kim
Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004
08-08-2007 kl. 14:08
Med venlig hilsen Kim
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
08-08-2007 kl. 15:34
Det er måske bare lettere for dem at affinde sig med den idé, at alle bilblade og bilmagasiner i lommen på de tyske bilfabrikanter, end at indse at Toyota måske bare lige pt. ikke har en model, der kan måle sig med f.eks. den nye Mondeo.
Rav4 har vundet en test blandt små SUV'er.
Yaris har vundet blandt små biler.
Landcruiser har vundet blandt de store 4x4'er.
Men straks Avensis og Auris taber tester i deres klasser, så har biltesterne noget imod Toyota.
Kan I virkelig ikke selv høre, at jeres argumenter bare er lidt for søgte?
Vågn dog op af Tornerosesøvnen og indse, at der er andre gode biler på markedet end Toyota.
Måske skulle vi lave en konkurrence og kåre Danmarks mest snævertsynede bilejere - her ville Toyota-ejerne da helt sikkert vinde.
Profil slettet
08-08-2007 kl. 16:14
Det var toyota-og-jeg-ved-bare-bedre-end-jer-andre-tim jeg responded på.
Og til dig Kim. Honda. De er bare så &%¤##%&.
Nej fis. den der nye Civic. OMG. Hvad har de gang i ?!?!?
Magen til smuk bil i den klasse skal man lede længe efter.
Det er simpelthen kunst.
Var ude at prøve en ved den lokale BMW/Honda forhandler.
Ud over at den har et utrolig smuk design og med så mange lækre detaljer, så var den rigtig frisk at køre i.
Og nej. Ikke Citroen Balingo frisk. Sådan rigtig rigtig frisk.
Intelligent og smukt design har den. Hvorfor var det egentlig ikke toyota der fandt på det flotte design det til deres ØRE-bil (Auris=øre , Aurum=guld , iflg. min gamle latin lærer).
Nok hakken på toyota. Avensis'en er en fin bil, til alle der ikke har prøvet en tur i den. Og den nye 177DHK motor med 16,4km/l var bestemt et skridt i den rigtige retning tilbage på sporet.
Men jeg slog ikke koldbøtter af fryd efter en tur i den.
Der tror man skal være toyota-man for at gøre.
Men til 450Kkr er den fin nok. Kabinen udstråler ikke luksus, men virker praktisk. Og selve bilens udseende, tjaaaa.... . Men skønhed kommer vel også indefra :=)
Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004
08-08-2007 kl. 21:41
Jeg kan også godt lide designet på den nye Civic, nogle kan ikke men jeg har aldrig hørt nogle kalde det kedeligt. Jeg har selv en 1,8 Sport, og er også glad og tilfreds med resten af bilen. Man skal dog lige vende sig til indretning af instrumenter og betjeningsgreb da ikke alt sidder hvor det plejer, men det går hurtigt og så virker ommøbleringen rigtig godt i hverdagen.
Jeg har godt bemærket det med Auris-navnet, men det er måske for at potentielle kunder skal få associationer i retning af coinoffer. Med det landevejsrøveri man bliver udsat for ved køb af bil, bliver der dog ikke meget coinoffer her til lands.
Med venlig hilsen Kim
Profil slettet
09-08-2007 kl. 15:39
Og ja. Motoren ER en stor del af bilens personlighed.
Forestil dig en BMW-5 model med under 100 DHK. YACK! Den røg til bunds i alle test.
Havde Autobilds testere valgt at køre i en kraftige Avensis, så havde deres opfattelse selfølgelig været anderledes. Og alle de andre parametre havde klart på den konto fået et nøk opad. No doubt.
Det er altid svært at blive ked af en bil med ekstra muskler i en sammenligningstest. Undtagen hvis den koster en-milliard-million mere end de andre.
Og udstråling. Hvad ustråler en Avensis med det store toyota mærke på hjelmen? For mig er det sikkerhed. Indre japansk ro. Familiebil. Tryghed.
BMW 3/5 udstråler: Frækhed. Familieracer. Design. Kontrol.
Hvad udstråler en mondeo? Hæ. Det vil jeg lade andre om at bedømme inden at jeg bliver for sjov :=)
Åhhh.. så ringe er en mondeo heller ikke. Prøvede den nye 2007 model med den sure mund. Peugeots frontgrill på 407'ern er stadig et utroligt smukt design, mener jeg. En geni streg med hajgabet der Peugeot. Sejt. Hov, tilbage. Den (mondeoen) er meget rolig og behersket. Og man kommer da fra A til B med familien. Ja. Det var så den tur.
Profil slettet
Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004
11-08-2007 kl. 12:51
Med venlig hilsen Kim
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
12-08-2007 kl. 13:05
Som sædvanlig har du fat i broden her.
Selvfølgelig er det misundelse, når den samlede motorpresse ikke roser den nye kedelige Corolla Sedan til skyerne. Hvad skulle det dog ellers være. Det kan jo umuligt skyldes, at de har kørt bedre biler.
Tag dig nu sammen mand....
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
12-08-2007 kl. 13:07
Som sædvanlig har du fat i broden her.
Selvfølgelig er det misundelse, når den samlede motorpresse ikke roser den nye kedelige Corolla Sedan til skyerne. Hvad skulle det dog ellers være. Det kan jo umuligt skyldes, at de har kørt bedre biler.
Tag dig nu sammen mand....
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
12-08-2007 kl. 16:36
Der er 2 punkter der er bedre ved Forden end Toyotaen. Og det er Købsprisen og Bagagerumsstørrelsen.
Men andre ting som toyoa Vinder stort. Driftsikkerhed, Kundepleje/service. Det styrer Ford bare ikke overhovedet.
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
12-08-2007 kl. 16:48
Altså hvis man virkelig skal have virkeligt velkørende biler, så må der stå AUDI, Mercedes eller BMW på hjelmen. Men de koster jo også allerhelvedes meget mere end de almindelige mærker som VW, Toyota, Ford, Mazda, Honda og hvad de nu ellers allesammen hedder.
Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005
13-09-2007 kl. 01:31
mht 407'ern så synes jeg da godtnok den er noget af det grimmeste Peugeot har lavet den er som sagt grim meget trang (der er mere plads i min gamle Corolla) og så er instrumenterne de samme som i en 206 det er altså en OM'ER Peugeot
Henrik Rathje
bruger siden
06-03-2004
13-09-2007 kl. 19:33
Det ER altså bare biler vi snakker om.. prøv dem selv, spørg dine venner, og dan dig din egen mening.
Motorjournalister giver deres egen vejledende mening. Nogle gange er den neutral og oplysende, men nogle gange tyder den på at de bare ikke kan li bilen.. af en eller anden grund.
Igen: når man slev prøver et par forskellige biler i samme prisklasse, så er man sjældent i tvivl om hvilken bil man kan li... spørg din egen mavefornemmelse.. og økonomi... og husk også hjertet... du skal trods alt sandsynligvis bruge bilen meget typisk de næste 3-6 år.
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
14-09-2007 kl. 13:47
Toyota har lavet nogle kæmpe design-brølere gennem tiden - ingen tvivl om det.
Hvem husker ikke Corolla'en med de fire små runde forlygter fra ca. årg. 2000? Det er nok stort set den grimmest snude, en bil nogensinde er blevet udstyret med.
Jeg mener også, at den nuværende Avensis ser ualmindeligt gumpetung ud, med det buttede design - men det passer vel egentlig meget godt til bilens køreegenskaber.
Men at du kalder Auris for grim, forstår jeg der imod ikke.
Jeg synes faktisk, at det er en meget pæn bil.
OK, den er ikke banebrydende i sit design, og jeg har svært ved at se, hvorfor man skulle vælge den frem for f.eks. en Cee'd.
Men grim synes jeg nu ikke, at den er.
Toyotas designere har dummet sig væsentlig mere på andre modeller.
Toyotas design skiller sig ikke ud fra mængden, men det er jo nok heller ikke det, som deres målgruppe ønsker.
Det er en "suppe, steg og is"-bil, som måske nok er lavet af gode råvarer, men alligevel aldrig bliver en kulinarisk oplevelse.
Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005
15-09-2007 kl. 01:27
men ja det er rigtigt at Toyotas design henvender sig til ældre mennesker (ikke den nye Yaris) men rigtigt de går sgu (næsten) aldrig istykker - der har været lidt problemer med de ventilstyrede VVT-i motore men de problemer er vist ved at være væk
og den Corolla der bliver nævnt med de runde lygter (model e 111) synes jeg da først blev grim da den blev faceliftet og fik "skæve" lygter og en "knoldet" frontgrill men st car modellen er grim ligemeget om den er faceliftet eller ej
Carsten Parsow
bruger siden
01-04-2005
22-09-2007 kl. 00:53
Jørgen ........
bruger siden
08-03-2006
06-10-2007 kl. 04:51