Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
28-06-2007 kl. 22:01
Med al respekt for din bil. Så er det en ældre årgang. Personligt synes jeg at det er for mange penge for en køler hos toyota, når det er en ældre bil.
Jeg havde selv en Carina fra 96 hvor jeg selv skiftede køler på bilen, og jeg købte også en køler hos Høyer, og den fungerede fint.
Den originale fra da bilen blev født havde så holdt i 8 eller 9 år, men hvis den billige alligevel bare kan holde i 6-7 år, er det jo fint.
Og jeg kunne sagtens selv finde ud af at skifte den, og jeg er ikke mekaniker overhovedet..
Så køb du den billige og spar en masse penge...
held og lykke fra en tidligere Carina ejer....
Kristian Petersen
bruger siden
24-03-2006
29-06-2007 kl. 07:52
Det er rigtigt at Høyer autodele i en periode har solgt kvalitetskølere med 2 års garanti fra Nissen kølerfabrik i danmark, men efter at de er blevet overtaget af T-Hansen sælges nu (så vidt jeg er informeret) Kina-kølere uden ekstra garanti. Jeg kender ikke holdbarheden af denne, men har på en tidligere bil for ca. 6-8 år siden monteret en T-Hansen (kina-)køler, som holdt præcis 3 år.
Men hvis ikke bilen skal holdes kørende længere er det jo intet problem...
Alternativt kan du undersøge hvad køleren koster ved Mekonomen - jeg er ret sikker på at de sælger Nissen der...
Selve udskiftningen er nem: Aftap kølervæske, afmontér de 2 tykke slanger på køleren samt den tynde i toppen ved dækslet og tag stikket til ventillatoren af. Herefter fjernes de 2 bøjler der holder køleren fast øverst og nu kan den løftes op af holdebeslagene nederst. Ventillatoren sidder fast med 4 skruer og flyttes let over på den nye køler...
Husk udluftning af kølesystemet når den nye køler er på plads!
Kristian Petersen
bruger siden
24-03-2006
30-06-2007 kl. 12:44
Jeg havde gættet på at en original køler kostede ca. 2000,- så da jeg fik at vide, at den kun kostede 1344,- var jeg ikke i tvivl...
Kontakt Høyer/T-Hansen og spørg hvilket fabrikat de sælger - desuden er jeg overbevist om, at det vil stå på pakken, hvis det er en Nissen køler (eller andet anerkendt mærke). I hvert fald er det nok umuligt at se forskel på selve køleren, da de forskellige fabrikater er meget ens forarbejdet...
Har du forhørt dig om Mekonomen sælger Nissen kølere og hvor meget de tager for en?
Benny Due
bruger siden
09-10-2003
01-07-2007 kl. 08:43
Leonard Ernst
bruger siden
08-09-2007