Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
30-06-2007 kl. 16:30
Opels kvalitet på deres nyere biler er jo forbedret kraftigt de senere år, for at komme ud af krisen. Udnyt det og få en forrygende flot Zafira.
Zafira vil uden tvivl også være bedre til at holde prisen.
VW Touran 2,0 Tdi og Toyota Corrolla verso 2,2 d-4d og Ford C-max/S-max bør også lige kastes et blik efter. Alle er nogle meget fine og flotte biler der lever op til de samme krav som dem du selv har nævnt.
Thomas Nielsen
bruger siden
06-01-2004
02-07-2007 kl. 20:22
og den køre skide godt og er flot at se på ude/inde
jeg vil sige det er et beder val end en altera xl men det er min mengen
Profil slettet
27-07-2007 kl. 11:24
Vi har netop købt en og er yderst tilfreds med den. Den er lækker
og økonomisk at køre i. Min svigerfar som er campist så den da vi i vores ferie trillede forbi dem på en camping plads i Middelfart og han sagde at flere campister havde lagt mærke til XL'en som en god bil til campingvognen. Vi kom fra en Reanult Magane st.car årgang 2002
og Seat'en har en meget større baggagerum. Jeg havde på fornemmelsen at den var lidt større bag til men ikke at den var så meget større. Seat Altea er lavet på VW golf 5 platform, så det er VW/Audi hele vejen igennem. VW golf plus og seat Altea er stort set den samme bil , på nær et par design ændringer. Prisenforskellen er dog 30.00 +- til seat'ens fordel!!!
Vi har 3 børn og vi kan alle sidde mageligt i vores nye bil.
Den fedeste ting(synes jeg) er at man kan skyde bagsæderne frem og tilbage ligesom man kan foran. Altså gøre baggagerummet større efter behov. Og så har den 5 NCAP stjerner.
Held og lykke
Jan V. Jacobsen
bruger siden
16-09-2004
10-09-2007 kl. 09:41
Der er meget fokus på diesel, men jeg kan fortælle, at jeg har en Zafira 2,2 benzin Van fra 2000.
Bortset fra et par uheldige reparationer der løber op i næste 40.000 så har jeg kun haft nogle få problemer.
Jeg er ikke sikker på om dieselen har kæde, men hvis den har så husk at holde øje med olieniveauet. Kædestrammeren gik sig en tur og det bliver hurtigt en dyr fornøjelse. Dertil var jeg så uheldig med mit værksted som jeg troede jeg kunne stole på, men det er jo ikke bilens skyld.
Jeg vil gerne bytte til en ny Zafira. Jeg er dog ikke helt afklaret om det skal være diesel eller benzin. Forøvrigt kan jeg nævne, at min nr. 2. bil er en Vectra 2006 stc. også med en 2,2 benzin, men den nye version af motor(også med kæde!!)
/JVJ