Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

16-06-2007 kl. 11:52

Det er simpelthen et spørgsmål om miljø. Et partikelfilter gør dieselbilen rigtig grøn, hvorimod uden burde de ikke sælges. Partikelfilter er gerne vedligeholdelsesfrit, hvorimod et det er selve dieselbilen med og uden partikelfilter der ikke har godt af kun korte ture, da selve motoren derved soder til og foururener mere og kører kortere pr liter, dette afhjælpes ganske rigtigt med en lang tur med jævne mellemrum, og dette bør også gøres inden en diesel skal til syn. Når der skal køres i diesel så vælg med filter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

16-06-2007 kl. 18:57

- Jeg ville vælge uden... Jo mere skrammel der er i bilen, jo mere kan gå i stykker, og i bund og grund er der kun en til at betale når lortet kokser til ligepludselig... og det er dig...

Michael Andersen < lad mig gætte at det er en peugoet du kører i...

Profil slettet

Profil slettet

17-06-2007 kl. 16:07

..og ganske rigtigt.. ifølge udstyrslisterne på hjemmesiden tilbyder skoda (så vidt jeg kan forstå) ikke partikelfilter til 1,9 tdi, det er standard i 2,0 tdi, som jo er noget dyrere. Så sælgeren har har sgu stukket dig en plade for at du ikke i miljøets tjeneste skulle se dig om andre steder efter ny bil..

http://skoda.dk/Kundeservice/pdfgen.asp?action=Equipment&strModel=Octavia Combi

Profil slettet

Profil slettet

20-06-2007 kl. 12:43

Jeg havde lige overset at det kun er 2,0 med 170 hk (til RS versionen), der har det som standard. Til gengæld er merprisen fra idag kun 2500 kr, pga det forhøjede fradrag for p.filter som FDM nåede at få med i lovforslaget. Men så tror jeg også vi er enige ;-)

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

01-07-2007 kl. 08:56

Forbrænding af rapsolie danner lige så meget CO2 som alm dieselolie.
Grunden til at man kan smakke om en miljømæssig gevinst er at mens rapsplanten har vokset på marken har den forbrugt den samme mængde CO2.