Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

03-06-2007 kl. 21:04

Jeg ville nok ikke vælge at købe en Alfa med over 150.000 km på tælleren. Det bliver dyrt for dig i længden.
En Alfa kører sjovt og godt de første 60-80.000 km og så kommer alle slidfejlene. Og det er dyrt i en Alfa.

Et bedre alternativ ville jeg mene er en VW Passat 1,8 t. Det er en meget velkørende bil, som har en stærk og driftsikker motor.
Den er frisk og ungdommelig med god prestige.
Desværre er der nogle småfejl i ny og næ som FDM også har konstateret. Men den er bedre end Alfa i hvert fald.

Seat leon eller Toledo er bestemt også noget du bør kigge på.

Eller hvis du kan finde et fint eksemplar af en Opel Vectra 2,5/2,6 med 170 hk, i årgang 2000-2002 Den er ekstremt velkørende og kan blive Ekstremt fed at se på og køre i. Tro mig..... min bror har sådan en... og er efter min mening den lækreste vectra i DK. Den er nemlig stilet stylet, uden der går "Brian" i den. Så hvis der er nogen der mener at en Vectra er Kedelig, så ved de ikke hvad de snakker om.

En VW Golf er da bestemt og værd at overveje.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jonas Tidemann Arp

Jonas Tidemann Arp
bruger siden
22-03-2006

04-06-2007 kl. 17:32

Ja, en Skoda Octavia RS med AUDI's 180HK 1,8 turbo motor

ellers er Vectra og Passat også et godt alternativ

Profil slettet

Profil slettet

11-07-2007 kl. 12:13

Hej Mark

Jeg havde også mine forbehold overfor Alfa, indtil for ½ år siden, hvor min mand insiterede på at købe en lille rap 145'er med boxer motor. Den har gået 165.000 og kører så fint. Selvfølgelig har den haft ildt små problemer, men af en bil fra '95 er de små ting!

Faktisk har vi været så glade for den, at jeg lige har købt en 156'er fra '99. Den har kørt 220.000 and is still going strong!

Alfa er en rigtig dejlig bil at køre i, og vi er blevet bidt gevaldigt af slangen...

Grunden til Alfa har fået et dårligt ry, stammer til dels fra det at den blev anvendt som firmabil i 90'erne og sådan nogle sælgere passer ikke vældigt godt på deres biler, og derfor var der selvfølgelig mange problemer med dem og når de blev sendt på Alfa-værsteder var det selvfølgelig også dyrt at få dem fikset igen.

Jeg synes du skal købe en Alfa, hvis det er det du vil og så danne dig din egen mening om sagerne.

Mht. passat og octavia, synes jeg som ungt menneske, at de er meget konservative og ret kedelige i deres design... så hvis du vil have det skal være frækt, så køb en Alfa.

Troels Persson

Troels Persson
bruger siden
18-05-2006

26-07-2007 kl. 22:30

hej mark!
Jeg kan kun sige GO`!!! Jeg har en 166 2.0 ts. og den går som en drøm! der er alt i udstyr i den bil! og så går den så roligt og fint at man bare her lyst til at køre mere! jeg har hørt at 2.5éren er lidt tørstig! og så er den jo også lidt dyre i forsikring og afgifter. så hvid du skal køre så meget om dagen bør du nok overveje om det kan betale sig.. Min 2.0 har 155 hk og jeg sys den gør det rigtig godt! den snupper nemt de 210 og har en fornuftig økonomi (11 ved blandet kørsel 13 med 80)

Profil slettet

Profil slettet

21-10-2007 kl. 22:05

hej hvis du er millionær er det den rigtige bil. I praksis vil du ikke kunne køre mere end 6 km/l, men når det virker kører det jo bare kanon...

Profil slettet

Profil slettet

21-10-2007 kl. 22:06

jeg ville hellere købe en 406 v6 210 hk eller en ældre bmw 6cyl de kører noget længere på literen

Gert Ravn

Gert Ravn
bruger siden
16-08-2004

12-11-2007 kl. 22:21

Hvor mange km har du kørt i din 166 siden du ved den kun går 6 km/l ? - jeg har snart kørt 200.000 km i min, og er mere enig med Ole mht. benzinforbrug ;-)