Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

31-05-2007 kl. 12:41

Hvis du skal have plads til barnevogn, bør du gå en klasse op.
Dvs. at du kan vælge Avensis eller Vectra istedet for Corolla eller Astra.
Der er iøvrigt ikke den store prisforskel på de to klasser - især ikke som brugt. Jeg er dog klar over, at det bliver mere end svært at finde den "nye" Vectra st.car til 150.000 kr, men så overvej f.eks. Mondeo eller Citroen C5 istedet. De kan sagtens findes til prisen, og er mega rummelige.

Hvis du alligevel vælger en af dine egne to valgmuligheder, så synes jeg i det mindste, at du skal overveje motorvalget en ekstra gang. De to 1,4 liters motorer er altså lidt triste i det, og det er jo ikke små lette biler du kigger på.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

31-05-2007 kl. 19:06

Hvis den Astra du kigger på er en H model (nyeste model) ville jeg klart vælge den. Opel har oppet sig gevaldigt og kvalitetsfornemmelsen i Astra er fin. Jeg har kørt begge biler og finder personligt at Astra'en er mere inspirerende at køre og Corolla er lidt "kedelig" i den måde den formidler køreoplevelsen, kvaliteten på bilen er dog også her i orden.
Astra har det største bagagerum, og her mener jeg godt at en barnevogn af ikke for stor model kan være. Havde selv en Odder i en Punto 1.
Det kan kun anbefales at prøve de to biler og selv danne sig et indtryk, men jeg ville tage en Astra.

Profil slettet

Profil slettet

10-07-2007 kl. 19:22

Hej

Har har en Corolla 1,6 st. 2004 og der er fint med plads til barnevogn mm (uden at den skal skilles ad). Jeg ville dog være betænkelig med pladsen i en 5 d!!! Jeg har før kørt i Citroen......det gør jeg aldrig igen efter jeg har kørt i Toyota....

Vh Torben

Profil slettet

Profil slettet

26-07-2007 kl. 21:51

...ligger også i de "nye" udgaver af Astra G (dem, der hedder classic). Mener at du både kan få 1,4 og 1,6 twinsport i classic versionerne.

Profil slettet

Profil slettet

31-07-2007 kl. 12:42

Kasper S og Jacob cvn ville, som altid, vælge Toyota.

For en gangs skyld må jeg give dem ret.
Corollaen er i mine øjne en anelse bedre end Astraen overall.
Japanerne er ikke verdens bedste interiør arkitekter. Men skrue biler sammen. Det kan de.

Men! Til 150Kkr for en brugt bil, så er altså mange andre alternativer, som nævnt i tråden, end de to nævnte små/mellemstore familie biler.
Prøv herinde at søge på diverse bilmærker med alder og km og pris.
Herefter kan du så tage ud at prøve. Tag din storesøsters barnevogn med. Ikke alle er lige praktiske at proppe sådan en i.
Man kan ikke læse sig til alt. Der SKAL prøves.

Heinrich Mehr

Heinrich Mehr
bruger siden
03-03-2007

23-08-2007 kl. 19:28

Jeg har selv en Astra ´01 1,6 elegance og den har et større bagagerum end en Vectra da hjulkasserne ikke sidder i bagagerummet og den har en stor bagklap (85 cm) så du kan få banevognen´ stellet ind og have kassen oven på , det kan ex. ikke lade sig gøre i en Volvo 850/ V70 da de har en laver åbning (81 cm). Jeg ville også vælge en 1,6 liter da de lidt kviker.

Profil slettet

Profil slettet

27-08-2007 kl. 16:18

Hvis du vil have en astra i Wagon modellen og du kan finde 45.000,- mere så har jeg en fra 4/07 dvs. kun et halv år gammel og kørt 17.000 km. som jeg godt vil sælge dig. Jeg skal af med den, da jeg har fået firmabil. Den koster som sagt 195.000,-
Jeg kan kontaktes på 20479112 hvis det har interesse.

Mvh Dennis

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

04-01-2008 kl. 23:32

Corolla helt klart Astra G som der er tale om her har haft store problemer med knækkede tandræmme mens Corollaen med benzin motor godt kan ha problemer med højt olieforbrug (så begge biler SKAL tjækkes for renoveret motor eller om motoren er skiftet) og iøvrigt den nævnte benzinudgave af Corollaen hær kædetrukket motor så INGEN tandrem, diesel udgaven af Corollaen der hedder D4D har ikke samme problemer som benzin udgaverne kan ha og den har tandrem

HUSK at bilen du køber skal ha fuld servicebog og være undervognsbehandlet