Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Ulrich Solberg
bruger siden
14-02-2004
28-05-2007 kl. 21:42
Jeg skal til eksamen i det på onsdag, så jeg vil da godt prøve at hjælpe. Kan du være mere specifik? Paragraf? Problemstilling måske?
Ulrich Solberg
bruger siden
14-02-2004
30-05-2007 kl. 17:41
Der må være noget galt med det ejendomsforbehold, der skulle være taget i bilen. Hvis kreditgiver har taget gyldigt ejendomsforbehold i bilen, jf. Kreditaftalelovens § 34, samt tinglyst dette, jf. Tinglysningslovens § 42d, stk. 1, kan han få bilen tilbage (vindicere fra køber). At den er solgt videre er underordnet, idet samboen da umuligt har været i god tro! Et tinglyst udlæg fortrænger KUN et ejendomsforbehold, når ejendomsforbeholdet ikke er tinglyst.....eller ikke er gyldigt selvfølgelig.
Sagen er dog lidt kompliceret, prøv at hør FDM eller advokat lidt nærmere - jeg vil i hvertfald være ked af at skulle gøre mig mere klog på det.....beklager!
Jeg går også ud fra at du er mere interesseret i at høre om hvordan, kreditgiver sine penge...
Sagen er dog lidt kompliceret, prøv at hør FDM eller advokat lidt nærmere - jeg vil i hvertfald være ked af at skulle gøre mig mere klog på det.....beklager!
Jeg går også ud fra at du er mere interesseret i at høre om hvordan, kreditgiver sine penge...