Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

11-07-2007 kl. 01:06

Hej Rasmus.

Jeg har ikke selv den model du er interreseret i men har en Galant gti 16v fra 91, og har haft 3 styk samt en colt og jeg må nok sige at det er noget der virker ruster måske en smule men de er jo heller ikke nye biler mere, pava er jo opfundet for bare samme :-)
Hvad kvalitet og holdbarhed angår så syntes jeg at det holder rigtig godt, alle mine galanter havde kørt ca 300000 ved udskiftning og der var ikke andet end normalt vedligehold lige bortset fra en gearkasse hvor differentialen kom ud af siden men det var pga forkert påfyldt olie så det kan den jo ikke gøre for. (Dexron II dur ikke ups) Den jeg har nu havde jeg nede i Polen hvor den fik en hellakering samt nye ventilløftere så nu ser den ud og kører som ny. Hvad pris på reservedele angår så er de blevet meget billigere, har prøvet med en uoriginal kobling far FTZ men det kan ikke anbefales da den kun kørte ca 45000 km så nu har den fået en original den er også meget kraftigere.
Håber du kan finde den rette bil..
Allan E

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

11-07-2007 kl. 09:36

Hej.

Min kæreste købte for 5 år siden en Galant GLS (mener jeg det er) fra '89. Den er blevet brugt hver dag og har nu rundet 300.000km og køre stadig fint. Vi har brugt 3000 på en ny udstødning og fået lavet lidt rust da den skulle synes. Udover det har der kun været udgifter til olie, bremser osv.
Nej vi brugte faktisk osse et par tusind på at få lavet tændingen sidste år.

Profil slettet

Profil slettet

11-07-2007 kl. 15:37

Har nu kørt i en magen til i ca 1 år og jeg har INTET dårligt erfaret med den... Kører og starter altid..... Bruger lidt mere brændstof end de skriver men kører også med aircon og benzinfyr når det er koldt.... Kan godt være at dele til den er lidt dyrere end andre modeller men hvis man ikke skal bruge dem nær så ofte, så går det nok lige op..... Og ingen rust i min da den har været behandlet fra ny.........
Brian

Profil slettet

Profil slettet

26-07-2007 kl. 20:47

det syn har jeg skam ikk på bilen har en 2.0 glsi og har ingen problemmer med den har også kun haft en ejer udover mig og har også haft en gti der meget forskel hvem man køber af